مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش خبر داد:

اخذ مجوز واردات یک میلیون دوز واکسن کرونا برای ساکنان و گردشگران جزیره کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از آغاز رایزنی‌ها برای ورود محموله اي حاوي يك میلیون دوز واکسن کرونا به جزيره كيش خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از اقتصاد کیش، جعفر آهنگران در جلسه ستاد اقدامات پيشگیرانه ویروس کرونا که با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و جمعی از اعضا انجمن كارافرينان و سرمایه گذاران جزیره کیش با محوریت خرید واکسن کرونا برگزار شد گفت: امیدوارم این طرح با روحیه بالا و انگیزه مضاعف انجام شود و تلاش تمامی عزیزان در انجام این کار بسیار ستودنی است.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست گفت: واردات واکسن کرونا به جزیره کیش اتفاق خوبی است كه علاوه برآرامش خاطر هموطنان و حفظ سلامت آنها موجب تقويت گردشگري سلامت هم خواهد بود.

ناصر آخوندی افزود: این محموله در دو مرحله و به تعداد 500 هزار دوز در هر مرتبه وارد كيش مي شود که برآورد مالی در حدود 260 میلیارد تومان داشته و هفته آینده در خصوص تامین مالی برای تهیه این مبلغ با یکی از بانک‌ها رایزنی‌هایی خواهد شد.

آخوندی همچنین عنوان کرد: می‌توان از محل پیش فروش و پیش ثبت نام بخشی از هزينه اجراي طرح  را پیش دريافت كرد.

معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز با بيان اينكه نور امید بسیار روشنی در خصوص اجراي موفق اين طرح وجود دارد گفت: دو جلسه‌ در این خصوص برگزار شدكه مصوبه دومين جلسه در 15 ارديبهشت مکاتبه با وزیر بهداشت بود كه در حال پیگیری است.

سعید پورعلی با اشاره به این مورد که چند بحث برای توزیع واکسن در جزیره کیش وجود دارد گفت: مجوزها در این خصوص دريافت شده  است و باید منابع مالی تامین و سپس ضمانت نامه های لازم برای ارسال این محموله به جزیره کیش و اعمال مدیریت توزيع آن در منطقه صادر شود.

چگونگي نام نويسي گردشگران علاقمند به دريافت واكسن از طريق سفر به کیش مقوله بعدي است كه بايد مباحثي چون قیمت گذاری،هماهنگی با بخش‌های گردشگري متقاضي و مشاركت با برخی از مجموعه‌هایی که در این امر همراهی خواهند کرد را مشخص كرد.

وی گفت: عملیات اجرایی در جزیره مرحله آخر است كه بايد در بعضی موارد ورود پیدا کرده و آمادگی لازم را داشته باشيم كه در هر دو صورت واکسیناسیون محلی و ويژه ساكنان و يا ارائه خدمات واكسيناسيون به گردشگران  آمادگی اجرایی آن را داشته باشیم.

معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش افزود: بحث تضامین مالی باید به صورت جدی دنبال شود و برای انجام فعالیت‌هایی در این خصوص تیم‌های مختلفی تشکیل شود.

مدیرعامل شرکت داروسازی کیش مدیفارم در خصوص نحوه خرید و واردات واکسن کرونا عنوان کرد: اگرچه ماپيگير این مورد بودیم اما بانیان اصلی این امر سرمایه گذارانی بودند که در این جمع حضور دارند و همچنین حمایت‌های دکتر آهنگران مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش مثمر ثمر بود و ما ابزاری برای پیشبرد این کار بودیم.

مجید محمدحسینی با تشریح روند کار پیگیری در این مورد گفت: پیدا کردن منابع معتبر در خصوص تامین واکسن به خصوص با توجه به  شرایط حادی که در جامعه وجود دارد که دوستان  با این شرایط آشنایی بیشتری دارند و از طرفی هم الزاماتی که وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو برای واردات از بخش خصوصی دارند باید رعایت شده و پیگیری‌های لازم در این خصوص درچهارچوب خاصی دنبال شود.

محمدحسینی ادامه داد: با توجه به مشخص نبودن سیاست‌ها در ابتدای کار، و تقلیل منابع اعلامی از سوی وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو  از 4 به دو منبع و امکانات محدود این دو منبع به خصوص بعد از بروز موج هاي مكرر شيوع کرونا در بسیاری از کشورها ، درحال حاضر شرکت ها در چهارچوب کووکس به تعهدات خود عمل  و بخشی را نیز وارد بازارهای خاصی می‌کنند.

وی افزود: به بازار ایران نیز نگاه ویژه‌ای دارند و این از آن جهت است که آمار و ارقام را داشته و چگونگی توزیع و واردات واکسن را دنبال می‌کنند.

مدیرعامل شرکت کیش مدیفارم با بیان این نکته که موارد را در سازمان غذا و دارو ثبت و با حمایت دوستان با وزارت بهداشت مكاتبه شده گفت: پس از طی این مراحل مجوز اولیه را دریافت کردیم. در هفته گذشته نيز با جدیت تمام پیگیر مراحل ثبت و طی کردن راه‌هایی برای ثبت سفارش، تخصیص ارز و بحث واردات واکسن شدیم.

 محمدحسینی با نتیجه بخش خواندن تلاش جمعي در انجام این مراحل گفت: با تلاش گروهي موفق به دریافت مجوز شدیم و اکنون در مرحله زمینه سازی برای سرمایه گذاری هستیم.

وی اظهار داشت: خوشبختانه در بحث واکسن کرونا طی هفته گذشته اتفاقات خوبی در سطح جهانی رخ داد و شرکت‌های خارجي نیز تسهیلات بیشتری در این خصوص ارائه دادند و با تغییرات چشمگیری که در قیمت محصولات رخ داد کمک بسیار خوبی برای ما خواهد بود که با شرایط جدید پیگیری‌های لازم را انجام دهیم .

مدیرعامل شرکت کیش مدیفارم با بيان اينكه تاکنون سند مکتوبی در اختیار ما قرار نگرفته گفت: امیدواریم با طی مراحل ثبت در چند هفته آینده امکان انجام مراحل بانکی و ارزی مهیا شده و بحث واردات واکسن دنبال شود.

 محمدحسینی، توزيع مناسب واكسن در كيش و اعمال يك روش مديريتي كارآمد را يك نكته كليدي براي اجراي موفق طرح خواند .

مدیرعامل انجمن کار آفرینان و سرمایه گذاران کیش نیز در این جلسه گفت: نکته‌ حائز اهمیت ورود به این موضوع این است که دولت روشی برای توزیع واکسن در کشور دارد و چون در کشور ما زمانبندی این موضوع نسبت به سایر کشورها عقب تر بود بسیاری ازهموطنان ما تصمیم گرفتند که برای انجام واکسیناسیون به خارج از کشور سفر کنند که همین امر انگیزه‌ای را ایجاد كرد تا در کیش اینکار انجام شود و با مجوزی که از سوی دولت صادر شد به سرعت پیگیری‌های لازم انجام شد.

محسن قریب با بیان سه هدف عمده برای انجام این فعالیت تصریح کرد: هدف اول ما این بود که اگر بتوانیم تعدادی واکسن در جزیره کیش برای افرادی که در قالب تورهای سلامت به کیش سفر می‌کنند تهیه کنیم بار دولت را تا حدودی کاهش داده و یک هدف عام برای کشور و دولت را در پیش گرفته ایم. هدف دوم ما معطوف به ایرانیانی بود که فقط برای تزریق واکسن به خارج از کشور سفر می‌کردند که با این کار ازخروج ارز از کشور جلوگیری یه عمل خواهد آمد و سومین و مهم ترین هدف ما این بود که  با این کار موجب رونق گردشگری و تورهای سلامت در کیش شویم.

قریب ادامه داد: شرکت مدیفارم کیش به لحاظ صلاحیت حرفه ای در این کار انتخاب و در گام اول مجوز تهیه 1 میلیون دوزواکسن آستارزنکا از کشور ترکیه گرفته شد و پس از آن مجوز وزارت بهداشت با همکاری و مساعدت دکتر آهنگران دريافت شد كه با این مرحله امتیاز ویژه‌ای برای واردات این تعداد واکسن در اختیار داریم.

لیلا سلیمانی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو