مشاور رییس جمهور در شورای اداری سازمان منطقه آزاد انزلی:

تأسیس بانک تخصصی مناطق آزاد از رییس جمهور پیگیری می شود / شبکه رادیویی و تلویزیونی کیش به شبکه ملی مناطق آزاد کشور تبدیل می شود

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: باتوجه به پتانسيل مناطق آزاد در عرصه منابع مالی تأسیس بانک تخصصی مناطق آزاد از رییس جمهور پیگیری می شود.

به گزارش پايگاه خبري فرينا، حمید رضا مومنی، در جلسه شورای اداری سازمان منطقه آزاد انزلي با بیان اینکه در راستای پویایی بیشتر از طریق کوچک سازی و بهرمندی از نیروی کیفی، ساختار سازمانی دبیرخانه شورایعالی را تغییر داده ایم، اظهار داشت: حوزه فناوری اطلاعات با تأمین دو رکن«شفاف سازی» و «دقت» باید به صورت مستقیم زیر نظر مدیران عامل سازمان ها فعالیت کند و در همین مسیر در مناطق آزاد جدید پلتفرم هوشمند و الکترونیکی جهت ارائه تمامی خدمات به صورت الکترونیک ایجاد می شود.

مومني با تصریح براینکه حوزه تامین مالی یکی از واجب ترین حوزه های فعالیت مناطق است که براساس آن در رویکرد جدید زمین فروشی علی الخصوص خام فروشی زمین ممنوع اعلام می شود، افزود: این حوزه جایگزین جدی در بازارهای پولی و مالی خواهد بود و باتوجه به توانمندی بسیار بالای مناطق آزاد در عرصه منابع مالی تاسیس بانک تخصصی مناطق آزاد از رییس جمهور پیگیری می شود.

او با اشاره به نقش اطلاعات صحیح درتصمیم گیری واجرای برنامه ها، بر اهمیت به روزرسانی مداوم شاخص ها و اطلاعات مناطق آزاد تأکید کرد و گفت: حوزه روابط عمومی در مناطق یکی از مهمترین حوزه های عملکردی است،  که اطلاع رسانی مناطق آزاد در تمام سطوح قابل قبول نیست و باید با نگاه تخصصی و برنامه واقعیت های مناطق و عملکرد مثبت مناطق، اطلاع رسانی شود.

مشاور رییس جمهور با بیان اینکه شبکه رادیویی و تلویزیونی کیش به شبکه ملی مناطق آزاد کشور تبدیل می شود افزود: این مهم را تا حصول نتیجه پیگیری می کنیم.

 مومني، اشاره اي به سفر گذشته خود به منطقه آزاد ارس کرد که در آن از 30 مشکل مطرح شده از سوی بخش خصوصی 29 مسئله ظرف یک ماه برطرف شده، و افزود: تحقق شعار سال تکلیف همه مسئولان می باشد و این امر تنها با تلاش و باور امکان پذیر است.

او ارائه نقطه نظرات کارشناسی مناطق در بازنگری قانون چگونگی اداره مناطق آزاد و قانون برنامه هفتم توسعه کشور را ضروری عنوان کرد و با تصریح براینکه این امر یکی از ماموریت های کارشناسانه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور است؛ اضافه نمود: اگر بخش خصوص اهلیت فنی، مالی و برنامه ای داشته باشد این آمادگی را داریم تا با رعایت تشریفات قانونی مدیریت مناطق جدید را به صورت کامل به بخش خصوصی واگذار کنیم.

خبرنگار منطقه آزاد انزلی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو