رفع موانع و اجرای قوانین مناطق آزاد کلید حل مشکلات

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند در جمع شیوخ و سران عشایر، گفت: اجرای قوانین مناطق آزاد و رفع موانع، تنها راه حل برون رفت از مشکلات جاری در این مناطق است.

به گزارش فرینا، حسین گروسی به مناسبت عید سعید فطر در نشستی صمیمانه با شیوخ و سران عشایر، ضمن تبریک عید در پاسخ به درخواست ها و نظرات این بزرگان، اظهار داشت: فلسفه وجودی مناطق آزاد یک تعریف جهانی دارد، این مناطق محل هایی خارج از قلمرو گمرکی هستند که تجارت و داد و ستد در آنجا راحت تر انجام می شود و گمرک می بایست خارج از محدوه مستقر شود.

وی پی گیری تنقیح قوانین را مهم ترین مسأله در حل مشکلات مناطق آزاد عنوان کرد و افزود: مدت زیادی است که تنقیح قوانین را پیگیر هستیم یعنی قوانین مفید و موثر را یک طرف قرار می دهیم و موانع و قوانینی که کارآمد نیستند را طرف دیگر, چرا که تا این مهم اتفاق نیوفتد؛ مشکلات مناطق آزاد مرتفع نخوادهد شد.

گروسی تصریح کرد: متأسفانه به دلیل اجرایی نشدن قوانین مناطق آزاد؛ مردم هنوز نتوانسته اند طعم شیرین منطقه آزاد که همانا اشتغال، تولید ثروت، تعامل با همسایگان و ایجاد بستر امن برای تولید و صادرات است را بچشند.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند با تأکید بر اینکه طبق قانون ثبت سفارش در مناطق آزاد ضروری نبوده، ادامه داد: این در حالی است که طی 2 سال اخیر با تصویب مجموعه دولت؛ ثبت سفارش برای مناطق آزاد نیز اجباری و از همان تاریخ جلوی واردات به این مناطق گرفته شد و این ضربه سختی برای همه مناطق، خصوصا اروند که محل درآمدش از واردات خودرو بود محسوب می شود.

وی تصریح نمود: هم اکنون بحث ثبت سفارش در دیوان عدالت اداری مطرح شده و دیوان نیز رأی به ابطال این مصوبه داده است که محقق شدن آن می تواند بستر خوبی برای مناطق آزاد؛ خصوصا اروند ایجاد کند.

حسین گروسی چندگانه بودن مدیریتی در منطقه را عامل ایجاد برخی مشکلات دانست و خاطرنشان کرد: عدم مدیریت یکپارچه مشکلاتی ایجاد کرده که می بایست با همدلی و هم افزایی، هر دستگاه وظیفه ذاتی خود را انجام دهد؛ چراکه آن چیزی که می تواند کمک به رفع موانع کند؛ قرار گرفتن هر کس روی ریل خودش است.

وی اذعان داشت: اگر التزام به قوانین مناطق آزاد و رفع موانع میسر نشود؛ مناطق آزاد هیچ معنایی ندارند به همین دلیل امیدواریم تا سوم خرداد ماه به یک جمع بندی نهایی در گردآوری موانع، مزایا و… برسیم و با مطرح کردن آن در کیمسیون اقتصادی مجلس، دولت و هر کجا که گره این مشکل باز می شود، به هدف اصلی این مناطق که همانا ایجاد اشتغال، سرمایه گذاری و توسعه تجارت است برسیم.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند در آخر ابراز امیدواری کرد مردم آبادان و خرمشهر که هر دو جامعه منطقه اروند را تشکیل می دهند، با اتحاد و انسجام بتوانند از مزیت های الهی منطقه و مزیتی که نظام با ایجاد منطقه آزاد اروند به این دو شهر داده بهره مند شوند.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو