ارسال پیام ‌تسلیت مشاور رئیس جمهور و مدیران عامل سازمان های مناطق آزاد در پی درگذشت «اکبر ترکان»

  • دوشنبه 27 ارديبهشت 1400 - 19:01
  • خبر ویژه
  • 0 دیدگاه
مشاور رییس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و مدیران عامل سازمان های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت «اکبر ترکان» دبیر فقید شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی را تسلیت گفتند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، در پیام «حمیدرضا مومنی» آمده است؛


کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذوالجلال و الاکرام

غم غریب و بزرگی است؛ 
از دست رفتن مردی که سالها برای اعتلای نام و عزت ایران تلاش بی وقفه نمود. 
جناب آقای مهندس «اکبر ترکان» نمونه بارزی از یک مدیر اخلاق مدار و قانونمند بود. بی تردید او را می توان الگوی تخصص، پاکدستی، توانمندی و تجربه در عرصه مدیریت کشور معرفی کرد. 
بیش از چهاردهه تلاش او برای پیشرفت، توسعه و آبادانی کشور علی الخصوص مناطق آزاد تجاری‏ـ‏صنعتی و ویژه اقتصادی کشور هیچ گاه از اذهان متولیان این مناطق و نیز فعالین اقتصادی، شهروندان، بومیان و ساکنان این مناطق زدوده نخواهد شد. نام او در لوح تاریخ مناطق آزاد کشور حک و ماندگار است. 
برای او که تمام هم و غم اش پیروی از مشی درستکاری و راستگویی، وفای به عهد و امانتداری بود رحمت و مغفرت الهی و برای خانواده معزز و داغدار «ترکان» صبر و شکیبایی از خداوند متعال مسئلت دارم.  

«عبدالرحیم کردی» مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، «جعفر آهنگران» مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، «محسن نریمان» مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، «علی اوسط اکبری مقدم» مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، «علی درویش پور» مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، «حسین گروسی» سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند و «احسان انصاری» مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد در پیام های جداگانه در گذشت «مهندس اکبر ترکان» را به خانواده مکرم ایشان، دوستان و همکاران و همه تلاشگران توسعه کشور تسلیت گفتند.

گفتنی است؛ «اکبر ترکان» دبیر پیشین شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی و بامداد روز یکشنبه (26 اردیبهشت ماه) در یکی از بیمارستان‌های تهران درگذشت.
او مدت‌ها از بیماری دیابت و نارسایی‌های کلیوی رنج می‌برد و به همین علت، پس از چند روز بستری در بیمارستان در آستانه 70 سالگی از دنیا رفت.
«مهندس اکبر ترکان» از ابتدای انقلاب در رده‌های بالای پست‌های مختلف دولتی نقش داشت و از سال 92 تا 96، مسئولیت مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی را برعهده داشت.  
 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :