برگزیدگان جشنواره طراحی لباس اقوام استان خوزستان معرفی شدند

آیین اختتامیه جشنواره طراحی لباس اقوام استان خوزستان با اعلام نفرات برگزیده در محل سالن همایش های سازمان منطقه آزاد اروند، برگزار شد.

به گزارش فرینا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند در خصوص تعداد آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره، گفت: به گفته دبیر برگزاری جشنواره؛ بالغ بر 200 اثر در بخش های مختلف توسط شرکت کنندگان سطح کشور به دبیرخانه ارسال شد که پس از بررسی اولیه آثار از لحاظ رعایت اصول اولیه هر اثر برای رسیدن به مرحله داوری ، تعداد 110 اثر به مرحله داوری راه یافتند.

رضا مردانی نگاه به صنعت مد و لباس و قرار گرفتن در جایگاه فرهنگ و هنر را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: استفاده از پارچه ها ی مرغوب و طراحی های داخلی باعث می شود پوشاک ایرانی اسلامی جایگاه خوبی در صنعت مد داشته باشد.

وی تصریح کرد: انتقال و توسعه این جشنواره در استان های همجوار و کشورهای همسایه؛ خصوصا کشور دوست و برادر عراق؛ می تواند به اقتصاد منطقه نیز کمک شایانی کند.

مردانی با تأکید بر اینکه امروزه می بایست مد و لباس را متناسب با فرهنگ و زندگی مردم خودمان طراحی کنیم، خاطرنشان کرد: پوشاک و لباس، رنگین کمانی از اقوام است که هویت استان ما را شکل می دهد؛ از همین روی باید این صنعت را تقویت کنیم تا لباس نماد زیبایی و کمال باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند با بیان اینکه از میان آثار ارسال شده در بخش‌های مختلف، آثاری حائز رتبه و تقدیر شدند؛ نفرات برتر طراحی لباس اقوام استان خوزستان به تفکیک بخش های جشنواره را بدین شرح اعلام نمود: بخش طراحی و تصویرسازی نفر اول: مینا دامن کشان، نفر دوم : آزاده هاشمی و نفر سوم: مدینه رضایی
بخش ایده تا اجرا ( دوخت لباس ) نفراول: اعظم فدایی، نفر دوم: مریم رونده جو و نفر سوم: فروزان پاپی
بخش طراحی و چاپ پارچه : نفراول: نرگس بچاری، نفر دوم: امل عساکره و
نفرات سوم مشترکا جمیله جاسمی منفرد و حمیده عسکری پور
بخش کیف شایسته تقدیر: خدیجه شریفی
بخش طراحی و نقاشی پارچه شایسته تقدیر: زینب پور عبودی

وی همچنین داوران را به تفکیک بخش های جشنواره اینگونه معرفی نمود: محمد امین وصالی ( رییس هیئت داوران )، لیلا ناصری، مهناز رحیمی ،مهناز صادقی شفتجانی، فاطمه عماری، سمانه نیکنام ،ارسلان حسینی و فرزانه نوروزی (داوران بخش تصویرسازی و دوخت لباس)، فاطمه وزیری شمس و سید شمس الدین نوربخش غفاری( داوران بخش طراحی، نقاشی و چاپ پارچه )، اعظم فنی و مریم معرفیان ( داوران بخش طراحی و دوخت کیف و کفش )، آلتین صادقی، آیدا انصاری و مهدی زمانی فروشانی (داوران بخش طراحی وساخت زیورآلات) جشنواره طراحی لباس اقوام استان خوزستان بودند.

گروه اجرایی جشنواره نیز عبارت بودند: مهرداد صیادی سامانی ( دبیر اجرایی جشنواره)،هدا سالمی ( مسئول روابط عمومی جشنواره ) ونسرین باوی ( مسئول روابط عمومی جشنواره).

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو