اروند به منطقه آزاد علمی تبدیل می شود

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: اروند را منطقه آزادعلمی خواهیم کرد تا دانشگاه‌های خارجی و هر مجموعه‌ای که بتواند با دانشگاه علوم پزشکی آبادان همکاری کند در این منطقه حاضر شوند.

به گزارش فرینا، حسین گروسی در بیست و ششمین آئین پویش «ره سلامت» که در محل سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، اظهار داشت: اولین گامی که باید در منطقه آزاد اروند برداریم، ایجاد همدلی و وحدت بین همه مسئولان برای ارتقاء هر چه بیشتر منطقه و خدمت به مردم است.

گروسی با بیان اینکه می‌خواهیم یک منطقه آزاد علمی را در اروند بنیاگذاری کنیم، افزود: این منطقه باعث می‌شود تا دانشگاه‌های خارجی و هر مجموعه‌ای که بتواند با دانشگاه علوم پزشکی آبادان همکاری کند در این منطقه حضور پیدا کند.
وی بیان کرد: در رشته‌های پزشکی یک ارتباط ارگانیک بین علم و عمل وجود دارد، این منطقه علمی دانشجویان خارجی را جذب می‌کند و سبب رونق علمی منطقه می‌شود.
سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند عنوان کرد: ما در علم پزشکی شانه‌به‌شانه آمریکا و اروپا پیش می‌رویم و به همین دلیل توجه ویژه وزیر بهداشت به منطقه آزاد اروند، می‌تواند تأثیرگذار باشد.
گروسی بابیان اینکه در رشته‌های پزشکی می‌توانیم مرجعی برای کشورهای اطراف شویم، گفت: بندهای 11 و 12 اقتصاد مقاومتی بر افزایش انتقال فناوری تأکید دارد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند افزود: بنده قول پایه‌گذاری یک منطقه آزاد علمی را در منطقه آزاد اروند را می‌دهم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :