جمالی در همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه ویژه اقتصادی بانه؛

فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور فراهم است

معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: مناطق آزاد از یک سری مزایا برخوردار هستند که این مزیت‌ها فرصت هایی را برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی ایجاد و اشتیاق سرمایه گذاری در این مناطق را بیشتر می کند.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، احمد جمالی روز سه‌شنبه در همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه ویژه اقتصادی بانه به صورت ویدئو کنفرانس اظهار داشت: در حال حاضر با تصویب مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی جدید در سال جاری، 92 منطقه مصوب شده که از این تعداد 40 مورد آن فعال است و منطقه بانه یکی از مناطق فعال با زیرساخت‌های لازم است.

وی اضافه کرد: منطقه ویژه اقتصادی بانه تمام زیرساخت های لازم را دارد و مشوق های بسیاری نیز برای سرمایه گذاران در این منطقه در نظر گرفته شده و هر تسهیلات و امکاناتی که نیاز باشد در اختیار آنان قرار می گیرد.

جمالی ادامه داد: فعالان و سرمایه گذاران می توانند از دیگر امکانات و فرصت های موجود در این مناطق از جمله گمرک و ترانزیت کالا استفاده کرده و با توجه به رسمی شدن مرز سیرانبند بانه تولیدات خود را به راحتی صادر کنند.

وی یادآور شد: امروزه مناطق فرامرزی بر توسعه و تبادل تجاری بسیار موثر است و امیدواریم با توجه به ایجاد زیرساخت های لازم در مرزهای کردستان، این زیرساخت ها نیز در طرف اقلیم کردستان عراق فراهم شود.

معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور تاکید کرد: در این منطقه فرصت های سرمایه گذاری متعددی تعریف شده و این امکان برای سرمایه گذارانی که در دیگر نقاط استان کردستان سرمایه گذاری کرده‌اند هم وجود دارد که از مشوق های مختلف استفاده کنند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :