سازمان منطقه آزاد قشم و بانک سینا توافقنامه همکاری امضا کردند

مدیران عامل سازمان منطقه آزاد قشم و بانک سینا در راستای جذب سرمایه‌گذاری و کمک به سرمایه‌گذاران جهت اجرای طرح‌های اقتصادی تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در نشست امضای این توافقنامه گفت: در راستای تحقق شعار سال مبنی بر افزایش تولید،  پشتیبانی از سرمایه‌گذاری در این منطقه و رفع تحریم‌ها، تفاهمنامه همکاری با بانک سینا منعقد شد تا از ظرفیت‌های این بانک برای کمک به فعالان اقتصادی این جزیره استفاده شود.

علی درویش‌پور افزود: در شرایط کنونی، بانک‌ها می‌توانند در حل مشکلات فعالان اقتصادی، ایجاد جاذبه برای سرمایه‌گذاران و تحول آفرینی در حوزه های مختلف اقتصادی جزیره نقش مهمی ایفا کنند.

وی ادامه داد: شرایط سخت اقتصاد در سال‌های اخیر که در اثر تحریم‌های ظالمانه و نیز شیوع ویروس کرونا به وجود آمد، باعث مشکلات مختلفی برای فعالان اقتصادی به ویژه در منطقه آزاد قشم شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: امید است با حضور فعال بانک سینا در قشم، مساله تامین نقدینگی فعالان اقتصادی جزیره فراهم و  بخشی از موانع این حوزه رفع شود.

قشم سرزمین فرصت‌های طلایی است

درویش‌پور ادامه داد: ظرفیت‌های مختلف جزیره قشم در حوزه‌‎های گردشگری، پتروشیمی، شیلات و تجارت این منطقه را به سرزمین فرصت‌های طلایی تبدیل کرده‌است.

 وی اظهار کرد: جزیره قشم سرشار از جاذبه‌های طبیعی است و می‌تواند مقصد نخست گردشگری در کشور و حتی جهان باشد که مصمم هستیم تا این منطقه به جایگاه واقعی خود نزدیک‌تر شود.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم افزود: قشم همچنین  به عنوان سومین هاب پتروشیمی کشور شناخته شده است و با توجه به نیروگاه‌های فعال و درحال ساخت، هاب انرژی نیز محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: قشم در حوزه شیلات نیز ظرفیت ویژه‌ای دارد که در آینده ای نزدیک بیش از 80 درصد از میگوی کشور در این جزیره تولید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تمام بانک‌ها می‌توانند با حضور فعال در جزیره قشم و بررسی حوزه‌های مختلف به فعالان اقتصادی در هر حوزه یاری رسانند.

اعتبارات مورد نیاز سرمایه‌گذاران قشم تامین می‌شود

مدیرعامل بانک سینا نیز در این نشست گفت:  ظرفیت‌ها و فرصت های شبکه بانکی کشور به اندازه‌ای است که امکان حضور جدی‌تر در قشم و ارائه خدمات بیشتری به این جزیره را دارد.

سید ضیا ایمانی افزود:  بانک سینا با توجه به شرایطی که دارد و با ماموریتی که بنیاد مستضعفان به عنوان سهامدار برای این بانک تعریف کرده است، قصد دارد تا حضور پر رنگ‌تری در جزیره قشم داشته باشد.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا با اعتباراتی که در اختیار داریم، در همه حوزه‌ها از جمله پتروشیمی و صیادی قشم خدمات بانکی و ارائه اعتبارات لازم را  در این جزیره انجام دهیم.

مدیرعامل بانک سینا تصریح کرد: در تفاهمنامه سقف خاصی برآورد نشده است و سرمایه‌گذاران در هر حوزه، می‌توانند بخش بیشتر اعتبارات خود را از این بانک دریافت کنند.

وی افزود: ظرفیت‌ها به اندازه‌ای است که می‌توان در هر حوزه، طرح‌های مختلفی را زیر پوشش قرار دهیم.

لیلا سلیمانی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.