مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در همایش نقش علما در وحدت اسلامی مطرح کرد؛

یکدلی و همبستگی موجود در جزیره قشم بسترساز پیشرفت این منطقه است

همایش نقش علما در وحدت اسلامی با حضور امامان جمعه شهرستان، علمای شیعه و اهل سنت استان هرمزگان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، فرماندار، فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان، فرمانده بسیج سپاه ناحیه قشم، فرماندهان نظامی و انتظامی، مدیران استان و شهرستان در بندر لافت جزیره قشم برگزار شد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری ایرنا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این همایش اظهار کرد: یکدلی و همبستگی موجود در جزیره قشم بسترساز پیشرفت در این منطقه است و همه کسانی که دغدغه توسعه پایدار جزیره را دارند باید با استفاده از تمامی ظرفیت های موجود برای حفظ وحدت گام بردارند.
علی درویش پور ادامه داد: وحدت شیعه و اهل سنت قشم زبانزد است و در بدو ورود به شهرستان می توان این انسجام، همدلی و یکرنگی را  احساس کرد و استمرار این وحدت به عنوان یک ظرفیت ممتاز در جزیره باید حفظ شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: قشم دارای پتانسیل های کم نظیر طبیعی و اقتصادی است و با بهره گیری از ظرفیت وحدت، راهنمایی و هدایت بزرگان و علمای منطقه و همراهی جامعه محلی می توان با سرعت بیشتری برای ایجاد توسعه پایدار، رونق اقتصادی و خدمت رسانی به ساکنان جزیره گام برداشت.

 انسجام و همدلی بین مذاهب

درویش پور با اشاره به دغدغه های حضرت امام خمینی(ره) بنیان گذار جمهوری اسلامی و مشی و رفتار مقام معظم رهبری(مدظله عالی) در مورد انسجام و همدلی بین مذاهب و امت اسلامی افزود: وحدت امت اسلامی مایه اقتدار نظام و شکست نقشه های دشمنان این آب و خاک سرافراز است.
وی تصریح کرد: سختی‌ها و مشکلات به ویژه در اقتصاد به دلیل تحریم‌های ظالمانه ایجاد شده است و برای برون رفت از این وضعیت، باید به نظام اعتماد کرد و با وحدت و همدلی از آن حمایت کرد.
عالی ترین مقام سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: مشی دشمنان در انتخابات پیش رو این است که با ایجاد اختلاف در بین مردم ایران، جمهوری اسلامی را ضعیف نشان دهند و مشارکت مردم را به حداقل برسانند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: هرکجا تفرقه و جدایی ایجاد شود، ضعف و سستی در امت اسلام رخ می‌دهد که هم‌اکنون این امر در کشورهای منطقه به وضوح مشاهده می‌شود و  آنجا که بین مسلمانان جهان وحدت ایجاد شده، قدرت،عزت و توانایی جهان اسلام را شاهد هستیم.

شکل گیری تمدن نوین اسلامی در ایران

درویش‌پور افزود: وحدت جهان اسلام با شکل گیری تمدن نوین اسلامی در ایران رقم خورد و روز به روز بالنده تر به رشد خود ادامه می‌دهد و امروز نقش رهبران و علمای اسلام ممتاز و بی بدیل است و با شناخت به موقع نیات پلید دشمن و هدایت مردم، توانسته‌اند نقشه شوم آنان را شکست دهند.
براساس این گزارش، شیخ محمدعلی امینی عضو هیات فتوای اهل سنت جنوب کشور نیز در این همایش گفت: امنیت و وحدت دو نعمت ارزشمند ایران است که در سایه جمهوری اسلامی به وجود آمده است و در کشورهای منطقه کمتر به چشم می‌خورد. در جمهوری اسلامی از بدو پیروزی انقلاب تا امروز، امنیت و وحدت استراتژی اصلی کشور بوده است.
وی ادامه داد: نیروهای نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی در سایه وحدت و همدلی موجود در کشور توانسته است امنیت ما را با آسودگی خاطر در کشور حفظ کند.
مدیر مجتمع علوم دینی اهل‌سنت بندرلنگه تصریح کرد: در سایه این وحدت امروزه حتی ایران اسلامی در کنار مظلومان جهان قرار دارد و تعدی و تجاوز به مسلمانان در هیچ کجای جهان را بر نمی‌تابد.

انسجام و همدلی مسئولان و مردم 

عضو هیات فتوای اهل‌سنت جنوب کشور در پایان اظهار کرد: رشد و توان امروز کشور براساس انسجام و همدلی مسوولان و مردم شکل گرفته است و باید تقویت شود.
همچنین شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت شهرستان قشم نیز در این همایش گفت: رای دادن حقی است که باید از آن بهره برد و انسان عاقل نباید این حق را از خود سلب کند.
وی ادامه داد: دشمنان این نظام به دنبال دسیسه هستند تا اهل سنت را در برابر نظام قرار دهند، اما اهل سنت همیشه در کنار نظام هستند و به کمک نظام شتافته‌اند.
وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی هیچگاه خدمات خود را به منطقه اهل سنت کاهش نداده است، اظهار کرد: ما با مشارکت نکردن در انتخابات به خاموشی دچار می‌شویم و خود را از حق انتخاب نمایندگان مورد نظر خورد محروم می‌کنیم.

هوشیاری رهبران انقلاب، علما و مردم 

امام جمعه اهل سنت شهرستان قشم افزود: سهم مشارکت اهل سنت در همه دوره‌های انتخابات بالا بوده است و نباید با حضور کم خود، از نقش فعال به نظاره‌گری تغییر وضعیت دهیم. وحدت و یکپارچگی در کشور، ارزان به دست نیامده است و با هوشیاری رهبران انقلاب، علما و مردم این امر ممکن شده است.
در بخش دیگری از این همایش علیرضا نصری، فرماندار شهرستان قشم گفت: در شهرستان فضای عمومی جامعه نشانگر مشارکت بالا در انتخابات است و همه شرایط نیز در این راستا ایجاد شده و مردم قشم در انتخابات ریاست‌جمهوری پیشین، با حضور 94 درصدی پای صندوق‌های رای با امام، رهبر و شهدا تجدید میثاق کردند.
وی ادامه داد: مردم ما عهد بسته اند تا با وحدت و شرکت در انتخابات، ایستادگی خود را برای تحقق آرمان‌های انقلاب نشان دهند و امروز پیش از هر روز دیگری دشمن به دنبال خدشه‌دار کردن وحدت است، اما حضور مردم، پاسخی محکم به یاوه گویی و تفرقه افکنی دشمنان خواهد بود.

وحدت، عامل پیروزی انقلاب 

فرماندار شهرستان قشم وحدت را عامل پیروزی انقلاب دانست و اظهار کرد: علاوه بر پیروزی انقلاب اسلامی، پیروزی در هشت سال دفاع مقدس نیز بر اساس وحدت، انسجام و همدلی مردم ایجاد شد.
در ادامه سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان نیز در همایش نقش علما در وحدت اسلامی اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل در حالی که از نظر تجهیزات و امکانات ضعیف بودیم و انقلاب تازه شکل گرفته بود امکان نداشت دربرابر دشمن تا دندان مسلح دوام بیاریم اما امام راحل با توکل و ایمانی که به خداوند متعال داشت توانست شرایط حساس را رهبری کند و امروز چهار دهه از این انقلاب اسلامی بعنوان یادگار امام سفرکرده پشت سرگذاشتیم.
وی افزود: امروز بعد از توطئه های فراوان، جنگ 8ساله و تحریم‌های ظالمانه و به برکت خون شهدا در اوج عظمت و اقتدار قرار داریم و هرکسی و یا امتی که می خواهد روی پای خود بایستد باید در برابر استکبارجهانی مقاومت کند.
فرمانده سپاه امام سجاد(ع) ادامه داد: امروز تشعشع نورانی حکومت پیامبر گرامی اسلام در انقلاب اسلامی ایران پیداست و نسل جوان امروز ما باید بدانند در این مملکت چه خبر بوده است.
سالاری اضافه کرد: امروز به برکت خون شهدای عزیز، نه تنها نظام اسلامی الگویی برای سایر کشورهای اسلامی است بلکه به برکت ایثارگری ملت غیور ایران و نیروهای نظامی به یک توانمندی همه جانبه رسیدیم.
سالاری افزود: در کشور ما و استان هرمزگان اهل سنت و شیعه در کنار هم قرار دارند و محور این وحدت رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای هستند.

 بزرگترین رویداد کشور

وی اظهار کرد: امروز در آستانه بزرگترین رویداد کشور یعنی انتخابات ریاست جمهوری و شوراها هستیم و رسالت سنگینی بر دوش ما مردم و مسئولان قرار دارد که یکبار دیگر قدرت این نظام اسلامی را به رخ جهانیان بکشیم و با حضور حداکثری خود در پاری صندوق های رای، وحدت و انسجام ملت را تقویت کنیم.
همچنین سرهنگ پاسدار حجت امیری کیا فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم در این همایش گفت: حراست از امنیت کشور نیازمند انتخابی اصلح در انتخابات پیش رو است و گزینش صحیح، تقویت بنیه اقتصادی جامعه را به ارمغان خواهد آورد.
وی ادامه داد: تغییر سرنوشت هر جامعه‌ای در گرو تصمیم و خواست آنان است و امروز وظیفه همه، همصدایی، مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح در انتخابات است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم در پایان افزود: همه باید برای ایجاد تغییری رو به پیشرفت در سرنوشت خود باید برای مشارکت و حضور در فرآیند انتخاب گزینه اصلح در انتخابات 1400 آماده باشند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.