امضای دو تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در خراسان جنوبی

در دهمین نشست ستاد توسعه خاوران، دو تفاهم‌نامه همکاری مشترک ستاد توسعه خاوران و «معین‌های توسعه‌ای منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی» و «تفاهم‌نامه سرمایه‌گذار بخش خصوصی در زمینه تولید کیسه‌های پلی پروپیلن» به امضا رسید.

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا، رییس منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در آیین امضای این تفاهم نامه ها گفت: در قالب مسئولیت اجتماعی منطقه ویژه اقتصادی یک میلیارد و 200 میلیون تومان در طرح امین مدارس هزینه می‌کنیم.

 مرتضی صفدری‌زاده، با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای ظرفیت‌های زیاد و منحصر به فرد اما محروم از معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها است، یادآور شد: آنچه در این نشست‌ها مفید است روحیه جهادی برای توسعه بیشتر، جهش تولید و توجه همه مسوولان دولتی و خصوصی به توسعه است. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: تامین اعتبار برای پرداخت حق‌الزحمه روحانیون به 150 نفر در هشت ماه به مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان از جمله تعهدات دستگاه معین توسعه است.
مشیدالحق عابدی بیان کرد: تاکنون از 101 طرح سرمایه‌گذاری شناسایی شده در استان برای 40 طرح زمین انتخاب شده و 32 طرح به کمیته امور زیربنایی برای اخذ مجوز و استعلام‌ها ارسال شده است.
وی گفت: همچنین 24 مجوز بی‌نام سرمایه‌گذاری در کمیته شناسایی فرصت‌ها و مزیت‌های سرمایه‌گذاری تایید شد و 6 مجوز توسط کمیته امور زیربنایی صادر شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی افزود: وزیر کشور مکاتبه‌ای برای تمامی استانداران درخصوص الگوبرداری از ستاد توسعه خاوران استان خراسان جنوبی ابلاغ کرد که استانداری‌ها نمونه‌های استانی خود را ارسال کرده‌اند.
عابدی تصریح کرد: این اقدام مهم استان در بسیاری استان‌ها از جمله چابهار به مرحله اقدام رسیده است.
وی یادآور شد: 28 محور اولویت‌دار حوزه‌های اقتصادی استان‌ها توسط وزیر کشور به رییس جمهوری اعلام شده بود که در گذشته 20 محور آن در ستاد توسعه خاوران عنوان شده است.
 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :