افزایش 15 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام خمینی (ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره)، از افزایش 15 درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی و غیرنفتی در بندر امام خمینی (ره) خبر داد.

به گزارش فرینا، عادل دریس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به تخلیه و بارگیری 10 میلیون و 831 هزار تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی از ابتدای سال 1400 تا پایان خردادماه و افزایش 15 درصدی در این زمینه گفت: 6 میلیون و 681 هزار تن را کالای غیرنفتی و بیش از 4 میلیون تن را کالای نفتی تشکیل می‌دهد.
دریس با اشاره به امکانات مساعد و تجهیزات توانمند در پایانه‎ های نفتی در این مجتمع بزرگ بندری و صنایع نفتی همجوار افزود: به دنبال ورود 123 فروند کشتی حامل فرآورده‌های نفتی و تخلیه و بارگیری بیش از 4 میلیون انواع فرآورده‌های نفتی، 70 درصد رشد در این زمینه به دست آمده است.
وی با اشاره به ترانزیت بیش از 119 هزار تن انواع کالا در 3 ماه نخست امسال اظهار داشت: در این زمینه شاهد رشد 46 رصدی آن نسبت به مدت مشابه پارسال هستیم.
منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) با برخورداری از تجهیزات پیشرفته و پرقدرت و با ظرفیت سالانه 50 میلیون تن نقشی مهمی در زنجیره تأمین کالا و امنیت غذایی کشور ایفا می‌کند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :