در گفتگو با اقتصاد 24 مطرح شد؛

صندوق زمین و مسکن و انتشار اوراق صکوک؛ سازوکار‌های نوین تامین مالی در منطقه آزاد کیش

مدیر سرمایه‌گذاری معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: در سال‌های اخیر شیوه‌های جدید تامین مالی در منطقه آزاد کیش از طرق مختلفی از جمله صندوق زمین مسکن و انتشار اوراق صکوک صورت گرفته است. این شیوه جدید از تامین مالی از سال 98 آغاز شده است که بازدهی و راندمان خیلی بالایی دارد.

به گزارش فرینا، حسین همتی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد 24 با اشاره به روش‌های جدید تامین مالی در سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: در سال‌های اخیر شیوه‌های جدید تامین مالی در منطقه آزاد کیش از طرق مختلفی از جمله صندوق زمین مسکن و انتشار اوراق صکوک صورت گرفته است. این شیوه جدید از تامین مالی از سال 98 آغاز شده است که بازدهی و راندمان خیلی بالایی دارد و مقداری از روش‌های سنتی مثل فروش اراضی برای تامین منابع مالی سازمان خواهد کاست و عمدتاً به سمت درآمد‌های پایدار و نوین حرکت خواهد کرد.
همتی ادامه داد: این مسئله چشم انداز آینده سازمان را تضمین می‌کند. هرچند برای درآمد‌های کوتاه مدت مقطعی نیز می‌تواند مفید باشد. بعضا به صورت تصاعدی سود‌هایی برای سازمان منطقه آزاد کیش دارد و همین امر موجب می‌شود تا دستگاه‌های مختلف نیز به سمت تامین مالی با چنین روش‌هایی حرکت کنند.

** رونق طرح‌های سرمایه‌گذاری در کیش

مدیر سرمایه‌گذاری معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به افزایش نرخ صادرات کالا از منطقه آزاد کیش گفت: با توجه به مسائل متعددی از جمله پیک کرونا و مشکلات اقتصادی متاثر از آن در بهار سال گذشته، امسال توانستیم از طریق مدیریت شرایط میزان بیشتری از صادرات کالا را در جزیره کیش محقق کنیم.
همتی در خصوص افتتاح پروژه‌های جدید در کیش خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال در جزیره کیش پروژه‌های زیادی از جمله هتل‌ها، مراکز تفریحی و تاسیسات گردشگری و... افتتاح شده است. طرح‌هایی که کلنگ زنی شده است نیز تعدادی هتل و طرح‌های گردشگری یا خدماتی بوده است. در حال حاضر باتوجه به سیاست‌هایی که سازمان منطقه آزاد دارد، با تمرکز بر این حوزه‌ها تلاش می‌کنیم تا در صنعت توریسم با کشور‌های خارجی به ویژه کشور‌های حاشیه خلیج فارس رقابت کنیم و کیش در بین دیگر مناطق آزاد کشور، در این زمینه حرف اول را می‌زند.
وی افزود: در این راستا برنامه‌های منطقه آزاد کیش ایجاد شرایطی برای جذب گردشگرانی است که عمدتاً به کشور‌های همسایه مسافرت می‌کردند. کیش دارای جاذبه‌های دیدنی زیادی است و به لحاظ ظرفیت‌های محلی قابلیت جذب گردشگران کشور‌های همسایه را دارد.

** مدیریت و ساماندهی صید در کیش

مدیر سرمایه‌گذاری معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به افتتاح پروژه‌های جدید کیش در خرداد ماه گفت: اخیراً 9 طرح عمرانی مربوط به بخش خصوصی و دولتی در منطقه آزاد کیش به ارزش 29 هزار میلیارد تومان با سرمایه‌گذاری ریالی 1900 میلیارد تومان و ارزی 22 میلیون دلاری به علاوه حدود 11 میلیون یورو و همچنین عملیات اجرایی 12 طرح با سرمایه‌گذاری 16 هزار و 197 میلیارد ریال از سوی رئیس جمهوری در کیش افتتاح شده است.
همتی با اشاره به صنایع شیلاتی در کیش گفت: در جزیره کیش چشم انداز رشد اقتصادی عمدتاً متمایل به فعالیت‌های گردشگری سرمایه‌گذاران و تسعه زیرساخت‌های تفریحی است. الزامی هم وجود نداشته است که کار ویژه خود را بر پیشرفت صنایع شیلاتی قرار دهد. با اینحال اقداماتی در زمینه مدیریت و ساماندهی صید، عرضه و فروش آبزیان و... تاکنون انجام شده است. جزیره کیش به علت محدودیت سرزمینی تمرکز زیادی در زمینه صنایع شیلات ندارد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو