در صورت تایید سازمان بهداشت جهانی؛ جلفا هفدهمین شهر سالم کشورهای حوزه شرق مدیترانه

مشاور دفتر سازمان بهداشت جهانی در ایران گفت: در صورت تایید ارزیابان بهداشت جهانی، جلفا بعنوان هفدهمین شهر سالم کشورهای حوزه شرق مدیترانه گواهی شهر سالم را دریافت می کند.

به گزارش فرینا، آسایی در دومین روز حضور ارزیابان نمایندگان سازمان بهداشت جهانی در ایران، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان شرقی در ارس و در جلسه جمعبندی این ارزیابی ها گفت: در منطقه آزاد ارس قابلیت ها و ظرفیت‌های بی نظیری وجود دارد که بر همین اساس در صورت ارزیابی نهایی توسط سازمان بهداشت جهانی"WHO"، یقین دارم در آینده بسیار نزدیک جلفا در بین 22 کشور حوزه شرق مدیترانه بعنوان هفدهمین شهر سالم و بعد از شهر سهند دومین شهر ایران این گواهی نامه را اخذ می کند.
وی افزود: هدف كلي «پروژه شهر سالم» دستيابي به ارتقا سطح سلامت شهر در راستاي برنامه «سلامت براي همه»، سازمان جهاني بهداشت مي باشد كه با بهره گيري از همكاري بين بخشي و جلب مشاركت عمومي امكان پذير مي شود که در اين هدف کلي جلب مشارکت مردمي مورد تاکيد است.
مشاور دفتر سازمان بهداشت جهانی در ایران ادامه داد: سازمان بهداشت جهانی کشورها را تشویق می کند اجزای مختلف توسعه را در نظر بگیرد و با یک مشارکت پایدار و مستمر و با مشارکت همدیگر کشورها را به سمت توسعه سوق دهد.
آسایی افزود: در ارزیابی سازمان بهداشت جهانی 80 شاخص در 9 حیطه اصلی مورد بررسی قرار می گیرد که در این راستا ميزان موفقيت پروژه شهر سالم جلفا در جلب رضايتمندي عمومي و جلب مشارکت مردمي در تمام زمينه هاي بهداشتي و سلامت رواني، زيست محيطي، امنيت و آموزش و ورزش ارزيابي می شود.
وی در پایان اورژانس اجتماعی جلفا را یکی از برجسته ترین موارد در میان شاخص های ارزیابی شده عنوان کرد و افزود: ضروری است تا در تمامی شهرهای کشور بهزیستی جلفا بعنوان الگو عمل کرده و اجتماعی کردن سلامت را در کنار تمامی مراکز بهداشتی و بیمارستان ها پیاده سازی کنند.
گفتنی است؛ با حضور آسایی مشاور دفتر سازمان بهداشت جهانی، نمایندگانی از سازمان بهداشت جهانی در ایران و ارزیابانی از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان شرقی در ارس، طی دو روز اقدامات انجام شده در پروژه شهر سالم جلفا بازدید و مورد ارزیابی قرار گرفت.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :