در نشست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و دبیر جشنواره بین المللی تئاتر فجر تاکید شد؛

استفاده از ظرفیت هنرهای نمایشی و تئاتر برای معرفی بهتر ظرفیت های قشم

در نشست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و دبیر جشنواره بین المللی تئاتر فجر بر گسترش همکاری های دو جانبه و ارتقای فعالیت های فرهنگی و هنری تاکید شد.

به گزارش فرینا، علی درویش پور در دیدار با حسین مسافرآستانه، اظهار داشت: عنصر فرهنگ و هنر به ویژه هنرهایی مانند تئاتر و نمایش، همواره نقش بسیار موثری در رشد و بالندگی جوامع داشته است.
درویش پور ادامه داد: برای معرفی بهتر ظرفیت ها و پتانسیل های موجود جزیره قشم و جذب گردشگر می توان از ظرفیت همایش ها و جشنواره های ملی و بین المللی در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری بهره برد.
درویش پور اضافه کرد: ظرفیت و استعداد هر منطقه در عرصه نمایش به فرهنگ، آداب و رسوم آن منطقه بستگی دارد و جزیره قشم سرشار از این استعدادهاست.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با گسترش همکاری های دو جانبه میان سازمان منطقه آزاد قشم و استفاده از ظرفیت های جشنواره بین المللی تئاتر فجر، اقدامات مثبتی جهت ارتقای فرهنگ و هنر در این جزیره برداشته شود.
براساس این گزارش، حسین مسافرآستانه، دبیر چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر نیز در این جلسه گفت: ویژگی های فرهنگی و هنری قابل توجهی در جزیره قشم وجود دارد که می تواند این منطقه را تبدیل به یکی از بی نظیرترین نقاط کشور کند.
وی ادامه داد: هنرمندان با توجه به جایگاه اجتماعی خود و تاثیرگذاری در میان جوامع محلی، در معرفی میراث فرهنگی و هنرهای بومی این منطقه نقش مهمی را برعهده دارند.
دبیر جشنواره بین المللی تئاتر فجر در پایان خاطرنشان کرد: با تعامل سازنده سازمان منطقه آزاد قشم و با استفاده از امكانات و ظرفیت های موجود، فرصت مناسبی برای شكوفایی هنر و استعدادهای هنری موجود در این منطقه، فراهم می شود.
گفتنی است؛ جلسه علی درویش پور، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و حسین مسافرآستانه، دبیر چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، مهدی زارعی، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، حامد بی آزار، مدیر فرهنگی، هنری و آموزشی سازمان منطقه آزاد قشم و حجت السلام و المسلمین محمدمهدی بهداروند، مشاور عالی مدیرکل هنر های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وحید لک، معاون انجمن هنرهای نمایشی ایران حضور داشتند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :