سقف مبادلات منطقه ویژه اقتصادی کاوه از مرز 167 میلیون دلار گذشت

مدیر منطقه ویژه اقتصادی کاوه گفت: حجم مبادلات تجاری گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه از مرز 167 میلیون دلار گذشت.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما استان مرکزی؛ فرامرز امیدی با بیان اینکه این میزان در مقایسه با 4 ماهه اول سال گذشته رشد 30 درصدی داشته است اظهار کرد: در چهار ماهه سال 1400 حدود 163 هزار تن انواع کالاهای صادراتی به ارزش بیش از 65 میلیون دلار از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه به 48 کشور توسط 90 فعال تجاری در حوزه صادرات غیر نفتی، صادر شده است.
امیدی افزود: عمده کالاهای صادر شده از این گمرک طی این مدت شامل هیدروکربن سبک و فراورده های نفتی، قوطی آلومینیومی، آبمیوه، آبگرمکن، حلال و تینر، انواع شیشه و مصنوعات شیشه‌ای (بلورجات)، کاشی، سیمان، رول دستمال کاغذی و... بوده که عمدتاً به کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان، ایتالیا، ترکیه، قطر، ترکمنستان، ارمنستان، آذربایجان، رومانی و... صادر شده‌اند.
وی با اشاره‌ به کالاهای ترخیصی از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه کرد و گفت: میزان واردات این گمرک طی این مدت مقدار 30 هزار تن انواع کالا به ارزش تقریبی 102 میلیون دلار بوده که توسط 79 فعال تجاری از 36 کشور جهان وارد گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه شده که پس از انجام تشریفات گمرکی و ترخیص وارد کشور شده‌اند.
مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه تصریح کرد: عمده کالای وارداتی اقلام سرمایه‌ای، واسطه‌ای و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی مستقر در شهرصنعتی کاوه و استان‌ها و شهرستان‌های همجوار ساوه از قبیل ماشین‌آلات و دستگاه‌های خط تولید، مواد اولیه پوشک، پاکت آبمیوه، کنستانتره، کویل آلومینیوم، اسانس خوراکی، ورق آلومینیوم، مواد اولیه بهداشتی و... بوده‌اند که عمدتاً از کشورهای امارات متحده عربی، هند، چین، ترکیه، ایتالیا، تایلند، آلمان، عراق و... از طریق این گمرک به کشورمان وارد شده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن ترخیص شده‌اند.
امیدی با بیان اینکه در این مدت هم مقدار 35 هزار و 304 تن به ارزش 201 میلیون دلار انواع کالا به صورت ترانزیت خارجی وارد منطقه ویژه اقتصادی کاوه شده است خاطرنشان کرد: این امر باعث افزایش 53 درصدی درآمدهای این گمرک گردیده است.
مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه با بیان اینکه این گمرک در راستای حمایت واقعی و عملی جهت تحقق شعار سال جاری از طرف مقام معظم رهبری (تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها) تمام سعی و تلاش خود را به کار گرفته افزود: گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه با استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی و مقرراتی، اعمال بسته‌های حمایتی گمرک ایران از صادرات و واردات کالا و بازدیدهای میدانی از واحدهای تولیدی در کنار واحدهای تولیدی و صنعتی می‌باشد تا شرکت‌های تولیدی بتوانند در این عرصه سخت با وجود تحریم‌های ظالمانه از بابت ترخیص مواد اولیه خارجی و ماشین‌آلات خط تولید وارده به گمرک دغدغه خاطری نداشته و فقط به رونق تولید، ایجاد و افزایش اشتغال پایدار باشند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :