31 درصد جمعیت کیش واکسن کرونا دریافت کردند

رییس مرکز توسعه سلامت جزیره کیش گفت: 31 درصد جمعیت بالای 18 سال این جزیره نوبت اول واکسن کرونای خود را دریافت کردند.

به گزارش فرینا، محمدرضا رضانیا روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه بر اساس آخرین امار سرشماری افراد بالای 18 سال ساکن در این جزیره بیش از 34 هزار و 500 نفر است اظهار داشت: این افراد واجد شرایط دریافت واکسن کرونا هستند که تا کنون 10 هزار و 900 نفر زیر پوشش نوبت اول واکسیناسیون کرونا قرار گرفته اند.
وی اضافه کرد: واکسیناسیون کرونا با افزایش ایمنی دریافت کنندگان واکسن در 2 مرحله انجام می شود که تاکنون یک هزار 229 کیشوند نوبت دوم واکسن خود را دریافت کرده و به مروز زمان با توجه به نوع واکسن، دز دوم خود را دریافت خواهند کرد.
رضانیا یادآور شد: تا کنون به صورت تجمیعی دز اول و دوم  12 هزار و 129 دز واکسن در این جزیره به کیشوندان تزریق شده و با اقدامات و تمهیدات اندیشده شده روزانه به صورت میانگین 480 نفر از کیشوندان واجدان شرایط واکسن خود را دریافت می کنند.
وی با بیان اینکه دریافت واکسن به منزله ایمنی کامل برابر ویروس کرونا نیست افزود: به همین دلیل دریافت کنندگان واکسن کماکان باید نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی به منظور مقابله با شیوع همه گیری این ویروس توجه جدی داشته باشند.
سخنگوی شورای سلامت جزیره کیش گفت: این جزیره هم اکنون در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته و از یکشنبه هفته گذشته محدویت های شدید مقابله با این ویروس از جمله تعطیلی گروه های شغلی 2، سه و چهار، ممنوعیت یک هفته ای تردد خودروهای شخصی از ساعات 23 تا چهار بامداد و دور کاری  هفت روزه 70 درصدی کارکنان ادارات، ارگان ها و شرکت ها بود اعمال شده است.
کیش از مرداد امسال متلاطم ترین وضعیت خود از نظر روند ابتلا و فوتی ها را تجربه می کند به طوریکه در 22 روز گذشته از این ماه آمار فوتی ها از 23 نفر  ابتدای شیوع همه گیری به 43  نفر رسیده است.
از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا ساعت 24 جمعه 22 مرداد در این جزیره هفت هزار و 430 بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید 19 و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است که ابتلای 27 نفرآنان در روز گذشته تایید شد.
اکنون 40  بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان کیش بستری هستند که 12 تن در روز گذشته بستری شده اند.
جزیره کیش با 92 کیلومتر مربع مساحت و 42 هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو