در قالب امضای تفاهم نامه همکاری با آموزش فنی و حرفه ای در استان بوشهر محقق شد؛

15هزار و 700 نفر برای اشتغال در پارس جنوبی مهارت آموزی شدند

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: 15 هزار و 700 نفر از متفاضیان کار در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در قالب تفاهم نامه همکاری با آموزش فنی و حرفه ای در استان بوشهر مهارت افزایی شدند.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، سخاوت اسدی در نشست بازنگری و عقد تفاهم نامه جدید طرح توانمندسازی نیروهای مورد نیاز شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اعلام کرد: آموزش‌ های مهارتی براساس نیازسنجی شرکت‌های مستقر در منطقه برگزار شده و در همین راستا براساس بررسی‌های به عمل آمده 90 درصد این افراد جذب بازار کار شده اند.
اسدی اظهار کرد: اولویت موارد آموزشی، رفع نیاز طرح‌های صنعتی در حال اجرا و طرح‌های بهره برداری شده در پارس جنوبی است.
وی گفت: باید چارچوبی را برای اجرای دوره‌های مهارتی طراحی کرد تا بتوانیم افراد بیشتری با میزان آموزش بیشتری را تحت آموزش قرار داد که این مجموعه آموزش‌ها بتواند تعداد تخصص جامع تری از نیاز صنایع پارس جنوبی را پوشش دهد.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: به زودی تفاهم نامه جدیدی بین این سازمان و سازمان آموزش فنی و حرفه ای برای توانمندسازی جوانان استان بوشهر در راستای اشتغال در صنایع مستقر در منطقه پارس جنوبی منعقد خواهد شد.
اسدی افزود: بر اساس این تفاهم نامه جدید آموزش‌های مهارتی بر اساس نیاز صنایع و به صورت سالانه به روز شده تا نیاز نیروی ماهر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر نیز در این نشست گفت: در 10 سال گذشته افراد متناسب با 90 حرفه مهارتی دراین استان توانمند شده  و با رصد اشتغال این مهارت آموختگان بیش از 60 درصد آنها در منطقه ویژه و مابقی در استان مشغول به کار هستند.
عبدالمجید دراهکی با بیان اینکه حدود هشت هزار استاندارد آموزش مهارتی در سازمان آموزش فنی و حرفه ای در حوزه‌های مختلف تدوین و از نظر ظرفیت‌های مهارتی کمبودی احساس نمی‌شود افزود: با وجود ظرفیت‌های موجود در مراکز آموزش فنی و حرفه ای در استان بوشهر و وجود مربیان ماهر و با تجربه در کنار تجهیزات به روز، این اداره کل آمادگی دارد حرفه‌های آموزشی مورد نیاز را با هماهنگی صاحبان صنعت در شهرستان‌های استان برگزار کند.
دراهکی اظهارداشت: اقتصاد مقاومتی، جهش تولید و اشتغال با توسعه آموزش‌های مهارتی در بخش‌های مختلف با همکاری شرکای آموزشی میسر می‌شود.
وی افزود: تفاهم نامه‌ای که در آینده نزدیک با سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس منعقد می‌شود در 2 بخش است که یک بخش آموزش برای مهیا کردن نیروهای عملیاتی و بهره برداری و بخش دیگر آموزش و توانمندسازی کارآفرینان منطقه در چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر گام نهادن صنایع در توانمندسازی مهارتی جوانان استان بوشهر را پیشرفتی مهم برای توسعه مهارت آموزی عنوان کرد و تاکید کرد: فنی و حرفه‌ای توجه ویژه‌ای برای توانمندسازی جوانان این استان در همه رشته‌ها به خصوص حوزه نفت و گاز و حرفه های جنبی دارد و در این راستا ازهیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :