همزمان با فرارسیدن هفته دولت؛

2 طرح اداری و گردشگری در منطقه آزاد ماکو کلنگ زنی شد

2 طرح اداری و گردشگری همزمان با اولین روز از هفته دولت با حضور دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در این منطقه کلنگ زنی شد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، رییس شبکه دامپزشکی ماکو در آیین کلنگ زنی ساختمان فنی اداری شبکه دامپزشکی این شهرستان اظهار داشت: زمین مورد نیاز برای این پروژه به ارزش 172میلیارد ریال توسط سازمان منطقه آزاد ماکو تامین شده و با اعتبار دولتی 60 میلیارد ریال این ساختمان احداث می شود.

فاطمه آیرم افزود: این پروژه به مساحت 674 مترمربع و زیربنای هزار و 393 متر مربع به مرحله اجرا در آمده است.

آیرم ادامه داد: این پروژه به لحاظ موقعیت جغرافیایی منطقه آزاد ماکو و واردات و ترانزیت انواع محصولات و فرآوردهای دامی از بزرگترین گمرک زمینی بازرگان بسیار حائز اهمیت است.

**2 طرح اداری و گردشگری در منطقه آزاد ماکو کلنگ زنی شد

دومین طرح که عملیات اجرایی آن آغاز و کلنگ زنی شد، پروژه گردشگری ـ ورزشی هتل، ‌تله کابین و پیست اسکی سروش سام مهر ماکو بود؛ مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در آیین کلنگ زنی این طرح گفت: این پروژه در مساحت 420هزار مترمربع اجرایی می شود.

محمدرضا عبدالرحیمی ادامه داد: در این طرح یک هتل به مساحت چهار هزار و 401 متربع، ایستگاه های تله کابین به میزان 594 مترمربع و پیست اسکی به طول یک هزار و 232 متر خواهد بود.

عبدالرحیمی ادامه داد: حجم سرمایه گذاری بخش خصوصی در این طرح یک هزار و 720میلیارد ریال بوده و با اتمام و بهره برداری از این طرح برای 43 نفر اشتغال زایی پیش بینی شده است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی صبح روز سه شنبه به منظور بازدید از طرح ها و پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی، با استقبال مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، وارد این منطقه شد.

حمیدرضا مومنی در این سفر 2روزه از پروژه دامپروری 10 هزار راسی ارس دام آرشام، مدارس احداثی سازمان منطقه آزاد در یولاگلدی و روستای قیرکندی، پروژه احداث ایستگاه انتقال آب پتروشیمی پردیس آذربایجان، سالن کشتی احداثی توسط سازمان منطقه آزاد در پلدشت بازدید می کند.

بازدید از احیای مجموعه دامپروری 400 راسی نگین سبز، کارخانه در حال پارچه نبافته اسپان باند و بازدید چندین پروژه دیگر از جمله برنامه های مومنی در سفر به ماکو است.  

منطقه آزاد ماکو شامل شهرستان های ماکو، شوط و پلدشت که در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده است و بزرگترین منطقه آزاد کشور است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :