توسعه صنعت کیش نیاز به دانش و مهارت های لازم است

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش از تعداد شش شهرک صنعتی فعال با سرمایه های انسانی ارزشمند که دارای دانش و مهارت های لازم در این منطقه است، خبر داد.

به گزارش فرینا، سعید پورعلی در جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری با سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، محور فعالیت های اصلی این منطقه را گردشگری، عنوان کرد و گفت: با توجه به حضور شش شهرک صنعتی در جزیره کیش، گردشگری نیز یک صنعت محسوب می شود و مولفه پیشرفت هر صنعتی در گرو مهارت و دانش لازم است.

پور علی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: پیشینه جزیره کیش نمایانگر مهارت و دانش لازم در صنعت این منطقه است.

وی در همین خصوص اظهار داشت: "موسسه علوم و فنون کیش " نخستین موسسه آموزشی فعال وابسته به سازمان منطقه آزاد ماموریت تقویت کادر حرفه‌ای در زمینه"صیادی، توسعه صید و آموزش‌های لازم " را بر عهده دارد.

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، موسسه علوم و فنون کیش در سال 88 نخسشتین موسسه‌ای بود که با دریافت مجوز از سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، فعالیت خود را آغاز کرده است.

پورعلی با بیان این که جوارکارگاهی و بین کارگاهی در آموزشگاه‌های کیش از قبیل"جامعه بازاریان، جامعه پذیرایی و تفریحات دریایی" وجود دارد، اظهار داشت: آموزش مهارت‌ ها در غالب خصوصی و مدنی پیشرفته با هدف تقویت نیروی انسانی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به این که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای همانند برخی از سازمان‌های دیگر کشور، وظایف خود را در کیش به سازمان منطقه آزاد کیش تفویض کرده است، گفت: اکثر مناطق آزاد کشور با حمایت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، تفاهم نامه‌هایی را با این سازمان منعقد کردند و امروز جزیره کیش در زمینه ارتقاء مهارت های فنی و حرفه میان کارآفرینان و ساکنان کیش تفاهم نامه همکاری امضا کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، محورهای این تفاهم نامه را "ارتقاء مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در میان صنوف و واحدهای فعال در حوزه صنعتی، تجاری، خدماتی و گردشگری" عنوان کرد و افزرود: با توجه به این که مسابقات مهارتی امروز به شکل یک جاذبه در آمده و منطقه آزاد کیش می‌تواند در فرآیند برگزاری این مسابقات مهارتی حضور جدی داشته باشد.

پورعلی خاطر نشان کرد: یکی از وظایفی که سازمان بر عهده دارد، ارائه خدمات کیفی به گردشگران بوده و به موازات آن یکی از تاکیدات همیشگی سازمان منطقه آزاد کیش این بوده است که بتوانیم مهارت‌ها و زیست پذیری فرهنگی و اجتماعی و سطح کیفیت زندگی در کیش را ارتقاء داده و از این طریق الگویی برای یک منطقه گردشگری ایرانی باشیم و بخشی از این تفاهم نامه در واقع کمک به همین موضوع است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :