منطقه آزاد مهران سال 1401 به بهره برداری می‌رسد+فیلم

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: این منطقه در‌ صورت تامین زیرساخت لازم و تصویب طرح جامع، در سال 1401 بمنظور رونق و توسعه اقتصادی استان و کشور به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش فرینا، حمیدرضا مومنی در حاشیه نشست هماهنگی افتتاح مناطق آزاد مهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام اظهار داشت: برای تصویب طرح جامع مهران تا پایان امسال باید کاربری زمین‌ها تعیین تکلیف شوند و مشخص شود هر کاربری چه مزایایی برای منطقه دارد.

مومنی افزود: علاوه بر تعیین مشاور برای هر سرمایه گذار باید منابع مالی شفاف، مدت زمان اجرای پروژه مشخص و اهلیت سرمایه گذار نیز محرز شود.

وی تاکید کرد: رمز موفقیت هر منطقه آزاد این است براساس هر ماموریت، مشخص شود که برای آن ماموریت چه زیرساخت‌هایی نیاز است و در اسرع وقت آن زیرساخت‌ها ایجاد شود.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، عدم داشتن الگو و فقدان برنامه ریزی هدفمند و مسنجم در هر منطقه آزاد را موجب هدررفت سرمایه و اتلاف زمان ذکر کرد و یادآور شد: برای ایجاد مناطق آزاد باید اراضی آن منطقه در اسرع وقت تعیین تکلیف و تمامی امور با نظارت و اجرای صحیح قوانین مناطق آزاد توسط بخش خصوصی انجام شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو