زمان برگزاری نخستین رویداد بزرگ حوزه انرژی در جزیره کیش به آبان ماه موکول شد

سخنگوی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اعلام کرد: با توجه به محدودیت های کرونایی زمان برگزاری نخستین رویداد بزرگ حوزه انرژی در جزیره کیش به آبان ماه سال جاری موکول شد.

به گزارش فرینا، مرتضی شیخ زاده افزود: نخستین رویداد «همایش و نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه‌گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی‌های تجدید پذیر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور» در جزیره کیش به تاریخ  3 لغایت 5 آبان ماه سال جاری تغییر یافت. 
قبلاً زمان برگزاری این نمایشگاه 28 تا 30 شهریورماه سال جاری اعلام شده بود.
شیخ زاده گفت: نمایشگاه 2021 IFEEX با حضور و مشارکت کلیه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و با هدف کمک به رشد اقتصاد ملی، تقویت تعاملات و ایجاد رابطه تکمیلی بین این حوزه با مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به مدت 3 روز در مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش و مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش برگزار می شود.
وی ادامه داد: هدف از برگزاری این نمایشگاه، معرفی مزیت های بی رقیب مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در جذب و میزبانی از پروژه های حوزه انرژی، نفت و پتروشیمی ضمن ایجاد ارزش افزوده و جذابیت های لازم برای کلیه ذینفعان و سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این صنعت کلان و راهبردی است.
همچنین به نمایش گذاشتن ظرفیت های سرمایه گذاری و توسعه در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی، شرکت های فعال بخش دولتی و بخش خصوصی، عناصر فعال در اکوسیستم، نفت، گاز و پتروشیمی کشور با مشارکت حوزه تامین مالی و بازار سرمایه شامل حوزه بورس، بانک و بیمه از دیگر اهداف برگزاری این رویداد بزرگ است.
سخنگوی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، اظهار داشت: توجه به اهمیت نقش لجستیک و دسترسی به منابع آبی تجدید پذیر در بهره برداری موفق از پروژه های حوزه پتروشیمی، نفت و انرژی، به همراه ایفای نقش پررنگ توسط مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در «اقتصاد دریا محور» مورد تاکید مقام معظم رهبری و نیز استفاده از تجربیات موفق دنیا از ظرفیت ها و مزیت های این مناطق در تبدیل این صنایع به موتور پیشران اقتصاد کشور از مزیت های این نمایشگاه است.  
شیخ زاده گفت: این نمایشگاه می تواند با طرح مسائل، مشکلات، مزیت ها و فرصت های موجود در صنایع انرژی کشور، زمینه را برای استفاده از تازه ترین روش ها و حفظ و صیانت از محیط زیست شکننده کشور و روش های نوین تامین مالی و تامین کالا و تکنولوژی برای پروژه های این صنعت محیا می کند. 
وی، استفاده از تجربیات موفق دنیا در حوزه استفاده از ظرفیت مناطق آزاد در توسعه حوزه انرژی و نیز بهره مندی از تجربیات گرانبار داخلی در دهه های گذشته دانست و افزود: با حضور فعالان بازارهای مالی، سرمایه گذاران، مجموعه های نوآور و کارآفرین و سایر ذینفعان و دست اندکاران این زیست بوم، چشم انداز تازه ای منطبق با توسعه پایدار برای فعالیت در سال های پیش رو ترسیم می گردد.
گفتنی است؛ علاقه‌مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت این گردهمایی تخصصی به نشانی Www.ifeex.ir مراجعه کنند. این رویداد اقتصادی، توسط شرکت بهاران تدبیر کیش به عنوان یکی از شرکت های مطرح برگزاری رویدادهای بین المللی و ملی با مشارکت سیاست گذاران، دست اندرکاران و فعالان حوزه بزرگ و تاثیرگذار انرژی، طی 3 روز در مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش و مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش برگزار می شود.

 

 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو