ظرفیت‌های جدید منطقه ویژه اقتصادی خلیج ‌فارس برای توسعه صنایع

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس گفت: به‌ رغم قراردادهای منعقد شده با سرمایه‌گذاران طی سال گذشته و امسال، این منطقه هنوز ظرفیت‌های جدیدی برای سرمایه‌گذاری در صنایع معدنی، نفت و گاز و صنایع مرتبط با منطقه دارد.

به گزارش فرینا، حسن خلج طهرانی با بیان این مطلب گفت: این منطقه، علاوه بر مزایای منحصربه فرد موجود، تسهیلات مختلفی برای سرمایه‌گذاران تدارک دیده که می‌تواند موقعیت مناسبی را برای طرح‌های توسعه‌ای در زمینه‌های یاد شده ایجاد کند.

خلج طهرانی ادامه داد: این منطقه آمادگی استقبال از سرمایه‌گذاران را در صنایع معدنی، نفت و گاز و صنایع مرتبط با منطقه دارد.

** افزایش 3 برابری جذب سرمایه‌گذاری

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با اشاره به افزایش جذب 3 برابری سرمایه‌گذاری در سال 99 نسبت به سال 98 گفت: افزایش نقدینگی در کشور و هدایت بخشی از نقدینگی به بخش تولید، پایین بودن هزینه‎‌های نیروی انسانی و افزایش نرخ ارز از طریق افزایش درآمد‌های صادراتی، سبب افزایش تقاضای سرمایه ‎گذاری در سال گذشته شد.

خلج طهرانی افزود: در سال گذشته، 9 قرارداد سرمایه‎ گذاری و طی 3 ماه امسال نیز 6 قرار داد منعقد شده است. طبق اظهار نظر سرمایه‎ گذاران، با تکمیل طرح‎‌های اجرا شده طی 16 ماهه اخیر، میزان سرمایه‌گذاری‌ها به 6 میلیارد و 100 میلیون دلار و اشتغال‎زایی به حدود1700 نفر می‌رسد.

 ** جزئیات قراردادها

وی گفت: طی سال گذشته، قراردادهای واگذاری زمین با شرکت‌های سرمایه‌گذار شامل ستاره سیمین هرمز، گروه گسترش سرمایه‌گذاری بین‌المللی ارزش، ماد شیمی، لاستیک‌های صنعتی مبارکه، کرومیت میامی فردوس،  یگانه پیشو مکران، دنیای بوره ایرانیان و هومان راهبرد سیستم منعقد شد.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس افزود: این سرمایه‌گذاران در حوزه‌های تولید فولاد، آهن‌اسفنجی، اسیدفسفریک، فروآلیاژ، سولفورزدایی از نفت کوره، قیر، تولید نوار نقاله، احداث نیروگاه برق 200 مگاواتی و احداث پایانه حمل و نقل سرمایه‌گذاری می‌کنند. مجموع سرمایه‌گذاری آنها نیز بیش از 4/ 3 میلیارد دلار است.

خلج طهرانی درباره جزئیات قراردادهای منعقد شده طی سال 1400 گفت: این قراردادها با شرکت‌های صنایع ملی مس ایران، بایسته فولاد مالک اشتر، پتروطلای خلیج فارس، سینا گستر زرین، پترو خام کیمیا و آژ ایراک سانا گستر پرگام است که در حوزه‌های اسید فسفریک، ورق فولاد، شمش سرب و روی، قیر، فرآوری سرباره و حلال‌های شیمیایی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی ادامه داد: مجموع این سرمایه‌گذاری‌ها، حدود 345میلیون دلار و 50هزار میلیارد ریال است و برای حدود 1062 نفر به طور مستقیم اشتغال‌زایی می‌شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو