اجرای پروژه احداث انتقال مکانیزه غلات از اسکله به سیلو در بندر امام خمینی(ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) گفت: پروژه مکانیزه‌سازی مسیر انتقال غلات از اسکله به سیلوی 150 هزار تُنی در بندر امام خمینی (ره) در حال اجرا است.

به گزارش فرینا، عادل دریس، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به تعهدات سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای راه‌اندازی بخش گالری خط انتقال مکانیزه غلات از کشتی به سیلو‌ها گفت: مرحله شمع‌کوبی زیر فنداسیون‌های گالری انتقال به طول یک هزار و 200 متر به پایان یافته و به مرحله بتن‌ریری فنداسیون‌ها و نصب سازه‌های فلزی رسیده است.

دریس افزود: پروژه احداث انتقال مکانیزه غلات از اسکله به سیلوها، شامل؛ عملیات تخریب آسفالت، شمع‌کوبی به طول 4 هزار 900 متر، خاکبرداری، آرماتوربندی و بتن‌ریزی فونداسیون‌ها، تأمین، ساخت و نصب سازه‌های فلزی مسیر به وزن تقریبی یک هزار و 250 تن است که در حال حاضر شاهد پیشرفت 75 درصدی این پروژه هستیم.

وی در تشریح مزیت‌های بهره‌گیری از مسیر انتقال غلات مکانیزه، بهینه‌سازی و کاهش در هزینه‌های جابجایی غلات با وسایل سنگین، کاهش بار ترافیکی موجود در اسکله و اشتغالزایی مستقیم برای 150 نفر از مهم‌ترین مزیت‌های بهره‌گیری از امکان عنوان کرد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه سازه‌های فلزی مسیر انتقال غلات در کارگاه ساخت تهیه شده و در اسکله مونتاژ و نصب می‌شود، اظهار داشت: اجرای سازه‌های فلزی مسیر انتقال تا کنون 75 درصد پیشرفت داشته که پس از تکمیل مراحل مونتاژ سازه‌های فلزی مسیر انتقال، تجهیزات مربوطه نیز نصب خواهد شد.

پروژه پایانه مکانیزه غلات 150 هزار تنی تا کنون 67 درصد پیشرفت داشته است که در صورت تکمیل و بهره گیری از آن، 4 میلیون تن به ظرفیت مجتمع بندری امام خمینی (ره) در زمینه تخلیه، بارگیری و نگهداری کالا‌های اساسی افزوده می‌شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :