آیین غبارروبی مزار شهدای گمنام قشم برگزار شد

همزمان با دومین روز از هفته دفاع مقدس آیین غبارروبی مزار شهدای گمنام با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، امام جمعه شهرستان قشم، فرمانده ناحیه مقاومت بسیح سپاه، با حضور جمعی از مسئولان قضایی، نظامی، انتظامی و اجرایی شهرستان قشم برگزار شد.

به گزارش فرینا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این مراسم گفت: دوران هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس یکی از نقاط عطف و طلایی تاریخ ایران اسلامی است که دستاوردها و برکات فراوانی را برای کشور به همراه داشته است.
علی درویش پور، ادامه داد: خودباوری به توانایی جوانان ایران اسلامی فارغ از اقوام و اقشار مختلف، یکی از مهمترین درس های دوران دفاع مقدس برای ملت ایران بود.
درویش پور اضافه کرد: رشد فضائل اخلاقی در جامعه و نظام اجرایی و اداری و تحول در عرصه های مختلف دفاعی و نظامی نیز از دستاوردها و برکات هشت سال جنگ تحمیلی است.
به گفته وی؛ ملت ایران در دوران دفاع مقدس با وحدت و همدلی بی نظیر خود در مقابل تمامی ابرقدرت های جهان ایستادگی کردند و پیروزمندانه از آرمان های انقلاب اسلامی دفاع کردند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به ضرورت انتقال تجربیات و دستاوردهای دوران دفاع مقدس به نسل های آینده، خاطرنشان کرد: باید شرایطی در عرصه های مختلف فراهم کرد که تجربیات، دستاوردها و برکات دوران دفاع مقدس برای جوانان، نوجوانان و نسل های آینده تشریح و تبیین شود.
براساس این گزارش، امام جمعه شهرستان قشم نیز در این مراسم گفت: دوران دفاع مقدس شاهد دفاع پیروزمندانه کشور با همراهی تمامی اقشار در کنار دیگر و با وحدت بودیم.
حجت الاسلام غلامرضا حاجبی، ادامه داد: نگارش و تهیه و تدوین حماسه های رزمندگان و شهدای دوران دفاع مقدس باعث انتقال مفاهیم والای از خودگذشتگی و فداکاری ها به نسل های بعدی می شود.
حجت الاسلام حاجبی اضافه کرد: جوانان و نوجوانان امروز باید با آرمان های شهدای دوران دفاع مقدس و انقلاب آشنا شوند.
امام جمعه شهرستان قشم در پایان تصریح کرد: گسترش آرمان های انقلاب امروز از مرزهای ایران اسلامی فراتر رفته و حضور و گسترش فعالیت های جبهه مقاومت نشان از پیروزی گفتمان انقلاب اسلامی است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم نیز در این مراسم گفت: بیان حماسه ها و رشادت های دوران هشت سال دفاع مقدس برای جوانان یکی از ضرورت هایی است که می تواند موجب آشنایی بیشتر نسل های آینده با آرمان های انقلاب و شهدا شود.
حجت امیری کیا، ادامه داد: طی تمام سال های گذشته شاید در برخی زمان های قطار پیشرفت انقلاب کند شده باشد، اما هیچ گاه متوقف نشده و گفتمان انقلاب اسلامی همیشه در مسیر شکوفایی به پیش رفته است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم در پایان خاطرنشان کرد: تفکر انقلابی رمز پیروزی و پیشرفت ایران اسلامی در عرصه های مختلف است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :