73 نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس شهرستان جلفا، تجلیل شدند

آیین تجلیل و تکریم از ایثارگران و پیشکسوتان دفاع مقدس شهرستان جلفا برگزار شد.

به گزارش فرینا، آیین تجلیل و تکریم از ایثارگران و پیشکسوتان دفاع مقدس شهرستان جلفا با حضور مدیرعامل، معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد ارس، فرمانده سپاه، امام جمعه شهرجلفا، دادستان عمومی و رئیس دادگستری شهرستان جلفا و جمعی از مدیران، مسئولین نظامی و دستگاه‌های اجرایی، ایثارگران، جانبازان و خانواده های شهدای شهرستان در محل سالن حکیم نباتی برگزار شد و از 73 پیشکسوت دفاع مقدس شهرستان جلفا تجلیل شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در این مراسم گفت: دفاع مقدس، جلوه‌گاه پرشکوه‌ترین حماسه ایثارگری و غیرت ملتی با شرف در سایه رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) بود که برای خاک و کیان ایران اسلامی جانفشانی کردند.
محسن نریمان با بیان اینکه بیداری مردم به برکت خون شهدا است و این بیداری همواره ادامه دارد، اظهار داشت: اعتقادات دینی و قدرت ایمان عامل موفقیت رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس بوده که می‌توان گفت کار جهادی، شجاعت، ایثار و روحیه شهادت‌طلبی همواره حلال مشکلات بوده است.
نریمان اضافه کرد: مجاهدان و رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس، در عرصه مالی و جانی از خود ایثار و مجاهدت کردند تا بتوانند از اسلام و ایران در برابر دشمن متجاوز دفاع کنند و اکنون این وظیفه ماست تا نظام اسلام را عاری از هر زشتی و پلیدی تحویل امام عصر دهیم و این حکومت به حکومت الهی وصل شود.
وی در پایان ضمن قدردانی از تمامی رزمندگان و پیشکسوتان، دفاع مقدس را از زیباترین و مهم‌ترین عرصه‌های عمر با برکت جمهوری اسلامی ایران اعلام و تصریح کرد: بصیرت، شهادت‌طلبی، ایستادگی، ولایت‌مداری و ایثار را می‌توان از زیباترین مفاهیم دوران دفاع مقدس دانست.
امام جمعه منطقه آزاد ارس ـ شهر جلفا نیز دراین مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس با بیان اینکه 8 سال دفاع مقدس با حضور همه جانبه مردم اداره شد، گفت: امروز کشور نیازمند حضور گسترده و همه جانبه مردم است چراکه مردم با پشتیبانی های خود انقلاب اسلامی را به پیروزی رسانده و جنگ تحمیلی را نیز اداره کردند.
حجت‌الاسلام و المسلمین هادوی اظهار داشت: تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس با تربیت نسل مجاهد و مقاوم و هچنین قرار گرفتن در مسیر صحیح، یعنی راه شهداء، محقق می‌شود.

وی افزود: دفاع مقدس مانند این است که تمام ملت ایران وارد دانشگاه شده‌اند و آموزش دیده‌اند چراکه امروز مردم با تمام سختی‌ها پیرو ولایت و رهبر معظم انقلاب هستند و از طرفی تمامی افتخارات و بالندگی‌های رزمندگان ایرانی در هشت سال جنگ تحمیلی، به تأسی از رشادت‌های امام حسین(ع) بود و می بایست قدردان چنین ملت فداکاری بود. همچنین در ادامه این برنامه، حاج علی نصیری از ایثارگران پیشکسوت شهرستان به بیان خاطرات پرداختند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از 73 پیشکسوت دفاع مقدس شهرستان جلفا تجلیل شد. افتتاح دفتر پایگاه بسیج کارکنان ارس حسن ختام این برنامه بود.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو