با حضور نمایندگان دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور؛

پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه جهانی اکسپو دبی 2020 افتتاح شد

امروز شنبه (10 مهرماه) پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه جهانی اکسپو دبی 2020 با حضور «احمد جمالی» معاون اقتصادی و «مرتضی شیخ زاده» مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی افتتاح شد.

به گزارش فرینا، این رویداد مهم بین‌المللی با حضور 198 کشور برای رقابت در بخش‌های مختلف و توسعه روابط برگزار شده است که علاوه بر معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کنونی خود، آینده و چشم‌انداز روشن کشورشان را نیز معرفی می‌کنند.
در این نمایشگاه فضایی نیز در اختیار سازمان های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی کشور قرار گرفته است تا فرصت های سرمایه گذاری خود را ارائه نمایند.
براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته هر هفته یک استان ظرفیت‌های خود را در این رویداد به نمایش خواهد گذاشت. برنامه‌ها در دو مرحله ویژه در نظر گرفته شده است؛ نخست بخش صادرات غیرنفتی که بر اساس پیش‌بینی‌ها می‌تواند به 100 میلیارد دلار برسند و از سوی دیگر، بسته سرمایه‌گذاری که بتواند با ارائه مناسب سرمایه‌گذاران را به پروژه‌های مختلف جذب کند.
طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته بهره‌مندی از فناوری اطلاعات در قالب اپلیکیشن‌ها، واقعیت افزوده و مبتنی بر استارت‌آپ‌های این حوزه منتهی به ارائه محتوای جدید به روش‌های نوین خواهد شد تا ظرفیت‌های گردشگری کشور در بلوک گردشگری ایران به عنوان بخش نخست از غرفه جمهوری اسلامی ایران عرضه شود.
گفتنی است؛ اکسپوی دوبی از 9 مهر آغاز شده و تا فروردین 1401 ادامه خواهد داشت. از محوطه 400 هکتاری این رویداد بین المللی، 2 هزار و 16 متر مربع فضای پاویون جمهوری اسلامی ایران است.
 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو