استاندار سیستان و بلوچستان:

بندر چابهار دروازه توسعه سیستان و بلوچستان و قطب ترانزیت است

استاندار سیستان و بلوچستان بر ایجاد کارخانجات فرآوری در کنار سایر زیرساخت‌های تجاری در چابهار تاکید کرد و گفت: بندر چابهار دروازه توسعه این استان و قطب ترانزیت جنوب شرق کشور است.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، حسین مدرس خیابانی در حاشیه بازدید از بندرچابهار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر چابهار با طرح‌های توسعه‌ای از هشت میلیون تن به بیش از 30 میلیون تن در سال خواهد رسید اظهارداشت: هدف گذاری ما تبدیل این بندر به عنوان سومین قطب تجاری کشور است.

مدرس خیابانی افزود: بندرچابهار با احداث زیرساخت‌های تجاری شامل انبار، سیلو و سایر ساختمان‌ها و زیرساخت‌های فیزیکی که برای تجارت مورد نیاز بوده به عنوان یک کارگاه بزرگ ساخت و ساز است.

به گفته وی، بندر چابهار دروازه توسعه سیستان و بلوچستان است و با رونقی که در ورود کالاهای اساسی و صادرات مواد معدنی دارد علاوه‌بر کمک به حمل و نقل دوسر بار و رفع مشکل کامیون‌های برگشتی باعث کاهش هزینه حمل کالا می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین با اشاره به نقش بندر چابهار در توسعه، اشتغال و رونق اقتصادی افزود: موقعیت استثنایی تنها بندر اقیانوسی کشور که شرایط پهلودهی کشتی‌های خیلی بزرگ را دارد می‌تواند باعث فراخوان و جذب تجار و سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت‌های تجاری و صادرات و واردات باشد و بخش عمده تجارت شرق در این بندر اقیانوسی متمرکز شود.

مدرس خیابانی بر شکل گیری و ایجاد کارخانجات فرآوری و بسته بندی از جنس کالاهای صادراتی و وارداتی از این بندر در کنار زیرساخت‌های تجاری برای تبدیل شدن به منطقه اقتصادی، تجاری و صنعتی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه تجارت در دنیا به سمت شرق حرکت می‌کند اظهارداشت: بندر چابهار می تواند قطب ترانزیت تجارت کشورهای شرقی مثل پاکستان و هند را داشته باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با انگیزه‌ای که مدیران بندر چابهار دارند به سرعت می‌توان این بندر را به عنوان یکی از مراکز و قطب‌های تجاری شرق کشور مطرح کرد.

مدرس خیابانی در راس هیاتی از مدیران کل استانی و شهرستانی از پروژه‌های کریدور لجستیکی، دیوار حفاظت ساحلی جنوب شرقی بندر شهید بهشتی و سیلوی غلات 100 هزارتنی بازدید کرد.

وی همچنین از پروژه های سرمایه گذاری بندر شهید بهشتی و روند تخلیه کالاهای اساسی، زیرساخت های ترمینال مسافر دریایی بندر شهید کلانتری و برج کنترل ترافیک دریایی بازدید کرد.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو