یادواره فرماندهان شهید و شهدای شهرستان قشم برگزار شد

یادواره فرماندهان شهید و شهدای شهرستان قشم با حضور علی درویش پور، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، سردار اباذر سالاری، فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، علیرضا نصری، فرماندار شهرستان قشم، سرهنگ امیری کیا، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم و جمعی معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم و برخی مدیران اجرایی این شهرستان و تعدادی از خانواده شهدا و ایثارگران در محل مسجد امام حسین (ع) شهر درگهان جزیره قشم برگزار شد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان در این آیین گفت: وقتی که دشمن بعثی به نمایندگی از تمامی کشورهای مخالف اسلام، به مرزهای این کشور حمله کرد، جوانان این مرز و بوم از مدارس و دانشگاه‌ها و برخی زندگی خود را رها کرده و به جبهه حق علیه باطل شتافتند.

سردار اباذر سالاری ادامه داد: تنها دارایی یک پدر و مادر فرزندانشان است، اما همه خانواده شهدا و ایثارگران از عزیزترین افراد زندگی خود گذشتند و با تاسی از فرهنگ نبی مکرم اسلام عزیزترین داشته خود را تقدیم به انقلاب کردند و اگر تمام عمر به این خانواده‌ها خدمت شود، نمی‌تواند پاسخگوی یک شب دلتنگی این عزیزان باشد.

سردار سالاری تصریح کرد: هم اکنون بیش از چهار هزار شهید مفقود الاثر داریم که پدران، مادران و فرزندانشان پس از 40 سال چشم انتظار بازگشت آن‌ها هستند.

وی در پایان ضمن تسلیت ایام سوگواری پایان ماه صفر افزود: ما هرچه داریم از وجود نازنین پیامبر مهربانی‌ها حضرت محمد مصطفی (ص) است و این انقلاب نیز توسط حضرت امام خمینی (ره) برای احیای اسلام و شیوه حکومت اسلامی بنا نهاده شد.

فرماندار قشم نیز در این آیین گفت: دوام و قوام انقلاب اسلامی مدیون خون شهدا و جانفشانی خانواده ایثارگران است و اگر این عزیزان نبودند، انقلاب اسلامی در همان آغاز نابود می‌شد.

علیرضا نصری در یادواره شهدای شهرستان قشم افزود: شهدا و ایثارگران سعادت را در شهادت جستجو کردند و همه تعلقات خود را رها کردند و رفتند تا دیگرا بمانند. این عزیزان با توسل به اهل بیت (ع) و جان‌فشانی خود این انقلاب را تثبیت کردند.

نصری ادامه داد: همه ما در مدرسه و مکتب شهدا هستیم و عشق الهی، توکل و توسل به اهل بیت (ع)، ایثار و فداکاری را از این مدرسه باید بیاموزیم.

فرمانده سپاه ناحیه قشم نیز در این مراسم گفت: ایمان به خدا و مبارزه با کفر 2 شان و ستون اسلام است که پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) در این دو امر اسوه و الگو هستند.

سرهنگ حجت امیری‌کیا افزود: انقلاب اسلامی نیز با تکیه بر همین دو ستون توانست به پیروزی برسد و تاکنون قوام یافته است و ادامه دارد.

سرهنگ امیری کیا در پایان خاطرنشان کرد: شهدا با ایمان به خدا و مبارزه با کفر با خدا معامله کردند و این بهترین تجارت با خداست که طبق قرآن کریم زنده‌اند و نزد خدا روزی دارند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از تعدادی از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران جزیره قشم تجلیل و قدردانی شد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :