فرمانداردیلم:

مجوز زیست محیطی منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهراخذ شد

فرماندار دیلم استان بوشهر گفت:  مجوز زیست محیطی منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر در حوزه این شهرستان پس از 10 سال امروز در جریان سفر رئیس جمهوری و هیاتن دولت سیزدهم به این استان اخذ شد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، احمد دشتی شامگاه جمعه در نشست با وزیر امور اقتصادی و دارایی که به نمایندگی از رئیس جمهوری و هیات دولت به اشهرستان دیلم سفر کرده بود، افزود:  منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر از پروژه‌های مهم و دارای اولویت در این شهرستان است که با آغاز به کار آن، در رونق اقتصادی بویژه ایجاد اشتغال شاهد یک تحول بزرگ در منطقه خواهیم بود.
دشتی بیان کرد: شهرستان دیلم با توجه به هم‌مرز بودن با سه استان کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و فارس و به عنوان دالان ورودی استان بوشهر مسیرهای ورودی و خروجی آن از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی گفت: در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای در این شهرستان، انتظار می رود 6 کیلومتر از محور دیلم ـ گناوه و بخش اعظمی از جاده دیلم ـ بهبهان که هنوز زیر بار ترافیک نرفته است با اهتمام و توجه دولت، اعتبارات ملی تزریق شود تا شاهد بهره برداری از این مسیرها باشیم. 
فرماندار دیلم با تاکید بر اینکه این شهرستان نفتی و گازی است، افزود: در حوزه این شهرستان بیش از 270 حلقه چاه، مخزن  10 میلیون بشکه ای نفت خام، بزرگ‌ترین تلمبه خانه شرکت نفت بهرگان مستقر است.
دشتی اظهار داشت: شهرستان‌ دیلم  به لحاظ داشتن 62 کیلومتر مرز آبی با خلیج فارس، اسکله صادرات و واردات به کشورهای حاشیه این دریا، صنایع شیلاتی و آبزی پروری و گردشگری محل تلاقی بیش از 6 خط لوله نفت صادراتی، استقرار شرکت‌های نفت و گاز مهم از جمله نمک زدایی بی بی حکیمه 2، تزریق گاز سیاهمکان 1300، تاسیسات 1400 تلمبه خانه گوره،  شرکت نفت فلات قاره بهرگان و چاه‌های سروش نوروز و سایر تاسیسات دریایی،  نقش اساسی در فرایند تولید انتقال و فراوری و صادرات نفت دارد که این مهم نقش و جایگاهی مهم در توسعه پایدار و رونق اقتصادی کشور دارد.
وی گفت: باتوجه به اهتمام دولت سیزدهم و قابلیت‌ها  و تنگناهای موجود ،برای دستیابی به رشد پایدار و تقویت زیرساخت‌ها و گسترش فعالیت های بازرگانی، توسعه صنایع دریایی و ایجاد بستر لازم و توزیع متوازن در بهبود شاخص‌های اقتصادی و اجتماعی با صدور اوامر مساعد و معین، زمینه فعالیت پروژه‌های  اولویت دار ملی محرک و جریان ساز با توجه به اسناد توسعه شهرستان دیلم فراهم شود.
سفر هیات دولت به استان بوشهر از روز پنجشنبه با سفر وزیر راه و شهرسازی به شهرستان‌های جنوبی این استان آغاز شد.
در دومین روز سفر رئیس جمهوری همراه با وزیران کشور، نفت، نیرو، اقتصاد و دارایی و جهاد کشاورزی به استان بوشهر سفر کردند که در بدو ورود در فرودگاه بوشهر با حضور مسئولان استان بوشهر از جمله استاندار و نماینده ولی فقیه دراین استان و امام جمعه بوشهر مورد استقبال قرار گرفتند.
همچنین محمد اسلامی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهوری و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول و رئیس دفتر رئیس جمهوری نیز در بازدیدها، دیدارها و جلسات سفر رئیس جمهوری به استان بوشهر  آیت الله رئیسی را همراهی کردند.
بازدید از شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا)، منطقه ویژه اقتصادی و اسکله  شهید محلاتی، دیدار با نخلداران اهرم مرکز شهرستان تنگستان، بازدید موزه شهید رئیسعلی دلواری، پروژه راه آهن بوشهر ـ شیراز ـ عسلویه و نیروگاه اتمی بوشهر و حضور در نشست‌های نخبگان، شورای اداری و جمع خبرنگاران از جمله برنامه رئیس جمهوری در سفر به بوشهر  بود.
براساس برنامه این سفر وزیر نیرو از شهرستان‌های دشتی و تنگستان، وزیر جهاد کشاورزی از شهرستان‌های بوشهر و دشتستان و وزیر اقتصاد و دارایی به شهرستان‌های گناوه و دیلم، وزیر راه و شهرسازی از شهرستان های عسلویه، کنگان و دیر بازدید کردند.
با اعلام معاون اجرایی رئیس جمهوری از محل این سفر 94 طرح در قالب 17 فقره توافقنامه با دستگاه‌‎های مختلف اجرایی سهم بوشهر شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :