برگزاری نخستین جشنواره سراسری نمایش کودک باغچه‌بان در مرند

همزمان با 102 سالگی تئاتر کودک در ایران، نخستین جشنواره سراسری نمایش کودک باغچه بان با همکاری موسسه فرهنگی و هنری تندیس هنر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرند، 16 تا 19 مهر در شهر مرند در حال برگزاری می باشد.

به گزارش فرینا، جشنواره سراسری نمایش کودک باغچه بان در سومین روز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار آذربایجان شرقی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان، فرماندار ویژه مرند و جمعی ازنویسندگان و هنرمندان حوزه کودک از جمله مصطفی رحمان دوست، ناصر برهانی مرند، سامان خلیلیان و اصحاب هنر برگزار شد.

 این جشنواره به بهانه صد و دوسالگی تئاتر کودک در ایران، با هدف احیای نمایش کودک و نیز هویت بخشی قدمت تاریخی و فرهنگی مرند برگزار می شود.

 نخستین جشنواره سراسری نمایش کودک باغچه بان در بخش های پژوهش و سمینار، نمایش نامه نویسی، نمایش های محیطی و برخی برنامه های و در محورهای مختلف مانند جبارباغچه بان و نمایش کودک در ایران، نمایش کودک و تعلیم برای کودکان ناشنوا، باغ شهر مرند خاستگاه نمایش کودک، کودک و فرهنگی ایرانی اسلامی، کودک و مسایل تربیتی، خانواده و فرهنگی شهروندی و... جنبی در حال برگزاری است.

 سازمان منطقه آزاد ارس نیز بعنوان یکی از حامیان مالی در برگزاری این جشنواره مشارکت داشت.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :