به مناسبت هفته گردشگری؛

نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی شهر قشم افتتاح شد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، به مناسبت نخستین روز هفته گردشگری، نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی شهر قشم را افتتاح کرد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، علی درویش پور در مراسم افتتاح نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی شهر قشم اظهار داشت: صنایع‌دستی شناسنامه فرهنگی مردم منطقه و ملت ایران است.
درویش پور با اشاره به سابقه تاریخی و فرهنگی جزیره قشم، وجود یک نمایشگاه دائمی از آثار هنری مردم جزیره لازم انست و افزود: توسعه فعالیت‌های آموزشی به نسل جدید، در کنار فراهم کردن زمینه‌ای برای ارائه محصولات باکیفیت و فاخر به گردشگران در این نمایشگاه، می‌تواند به افزایش دارایی‌های گردشگری جزیره کمک کند.
وی ادامه داد: برای مبدل کردن قشم به مقصد نخست گردشگری کشور، باید برای ارتقا سرمایه‌های فرهنگی، هنری و طبیعی این منطقه درراستای جذب گردشگر تلاش کرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین بر لزوم کمک به ارتقاء اقتصاد جامعه محلی از طریق صنایع‌دستی به‌عنوان سوغاتی‌های جزیره در بازار داخلی و خارجی تأکید کد و عنوان داشت: هنرهای دستی بومی این منطقه، یک دارایی ارزشمند است که باید به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری قشم به مردم کشور و دنیا شناسانده شود.
گفتنی است؛ نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی شهر قشم، با حضور علی درویش پور، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به همراه جمعی از معاونان و مدیران این سازمان و جمعی از فعالان صنایع‌دستی جزیره، در بخشی از موزه ژئوپارک جهانی قشم افتتاح شد.
در این نمایشگاه، 290 اثر فاخر که حاصل هنرهای بومی و سنتی بانوان و صنعتگران جزیره است، برای بازدید علاقه‌مندان به نمایش درآمده است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :