امضای تفاهم‌نامه ساخت نیروگاه 500 مگاواتی در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان

با تلاش مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان و پیگیری های نماینده غرب هرمزگان سهم پارسیان از امضاء تفاهم‌نامه بین وزارت نیرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیروگاه 500 مگاواتی شد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، با توجه به نیاز، ضرورت و اهمیت تامین برق مطمئن، مستمر و پایدار بخش صنعت و معدن صبح امروز، تفاهم‌نامه همکاری وزارت نیرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه ایجاد حداقل 10 هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی از طریق احداث نیروگاه جدید و تکمیل سیکل نیروگاه‌های موجود توسط شرکت‌های صنعتی و معدنی با حضور وزرای این دو وزارتخانه و مدیران صنعتی کشور امضا شد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان در حاشیه این جلسه با اشاره به نیاز، ضرورت و اهمیت تامین برق مطمئن، مستمر و پایدار بخش صنعت و معدن و تقدیر از پیگیری‌های جباری نماینده مردم غرب هرمزگان گفت: با اخذ مجوز از وزارت نیرو پروژه عظیم نیروگاه برق منطقه ویژه اقتصادی پارسیان رسماً کلید خورد.

علی اصغر علامه افزود: امضا و اجرای این تفاهمنامه در جهت تامین نیرو اقدام موثر و کاری بزرگ بود که موجی از امید را نسبت به آینده ای روشن به ویژه در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان و حضور بیشتر سرمایه گذاران و استقرار هر چه سریعتر صنایع را بوجود آورد.

علامه تاکید کرد: احداث شبکه توزیع برق داخل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان مطابق با مطالعات، اسناد و نقشه‌های طرح جامع این منطقه انجام خواهد گرفت.

مدیرعامل هاب سوم پتروشیمی ایران در پایان اظهار امیدواری کرد: با احداث هر چه سریعتر نیروگاه منطقه ویژه اقتصادی، علاوه بر تامین پایدار برق مورد نیاز صنایع و سرمایه گذاران در این منطقه، برق مازاد را وارد شبکه برق  شهرستان نموده و شاهد ایجاد شرایط جدیدی باشیم که به دنبال آن اشتغال، ارزش افزوده و افزایش تولید را در این منطقه شاهد باشیم.

بر اساس این گزارش، تمامی مجوز‌های مورد نیاز احداث نیروگاه اعم از محیط زیست، آب، اتصال به شبکه سوخت و ... توسط وزارت نیرو و با همکاری وزارت صمت و سرمایه‌گذاران در زمان حداکثر دو ماه اخذ می‌شود.

وزارت نیرو نسبت به اخذ مصوبه تخصیص سوخت این نیروگاه‌ها مطابق با تعرفه سوخت نیروگاهی از کمیته سوخت وزارت نفت طی مدت یک ماه اقدام می‌کند.

گفتنی است؛ بر اساس تفاهم نامه امضا شده 13 پروژه در نقاط مختلف کشور، با مشارکت و همکاری 13 سرمایه گذار از بخش‌های صنایع و معادن تعریف شده که با صدور مجوز از سوی وزارت نیرو، در مجموع حدود 10 هزار و 536 مگاوات ظرفیت تولید به شبکه برق کشور اضافه خواهد شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :