تور عکاسی ژئوسایت های ژئوپارک ارس برگزار شد

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس از برگزاری تور عکاسی ژئوسایت های ژئوپارک ارس خبر داد.

به گزارش فرینا؛ یوسف داداش زاده با اعلام این خبر گفت:تور عکاسی از ژئوسایت های ژئوپارک ارس با همکاری ژئوپارک ارس و انجمن فیلم و عکس ارس و با حضور 20 عکاس از سطح منطقه و استان آذربایجان شرقی برگزار شد.
داداش زاده ضمن تاکید بر جلب توجه همگانی به اهمیت حفاظت از میراث طبیعی و احیای میراث ناملموس ارس با تمرکز به ژئوسایت های این منطقه افزود: این تور با هدف ثبت تصاویر ماندگار از پدیده های ژئوپارک ارس و معرفی پتانسیل های ژئوتوریستی آن به علاقمندان این سبک از گردشگری برگزار شد.
وی تصریح کرد: در این تور عکاسی که در قالب مسابقه برگزار شد، شرکت کنندگان از ژئوسایت های غرب جلفا مانند راکفال، شله لی دره و کلیسای چوپان و نیز از ژئوسایت های شرق جلفا مانند چین خوردگی های آسیاب خرابه و هودوها و بدلندهای ایری سفلی عکاسی کردند.
معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس در ادامه ضمن تشکر از انجمن عکس و فیلم ارس و شبکه همیاران ژئوپارک اضافه کرد: این انجمن از اعضای فعال شبکه همیاران ژئوپارک ارس می باشد که همواره نقش بسزایی در شناساندن اکوسیستم ژئوپارک ارس به جامعه مخاطبین داشته است.
داداش زاده ادامه داد: هنرمندان و عکاسان شرکت کننده در این تور عکاسی می بایست حداکثر ده اثر را ظرف ده روز کاری به این مدیریت ارسال نمایند و به اثرات برگزیده جوایزی از طرف معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس اهداء خواهد شد.
لازم به توضیح است قلمرو ژئوپارک ارس با مساحت 1670 کیلومتر مربع و دارای 24 سایت متنوع و اصلی است که در استان آذربایجان شرقی واقع شده است و قلمرو آن در محدوده شهرستان جلفا است. ژئوپارک ارس تنوع عظیمی از چشم اندازهای زمین شناسی و تنوع ساختارهای تکتونیکی و پدیده های زمین شناختی در کنار تنوع سایت های مختلف را ارائه می کند و علاوه بر این، تنوع اکولوژیکی، باستان شناسی و فرهنگی خاصی دارد.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :