سهم 70 درصدی بندر امام خمینی (ره) در تامین کالاهای اساسی کشور

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) با بیان این‌که بندرامام خمینی (ره) سهم 70 درصدی در تامین کالاهای اساسی کشور دارد، گفت: ذرت، کنجاله‌ سویا، دانه روغنی و شکر به میزان 9 میلیون و 696 هزار تن از عمده‌ترین کالاهای اساسی واردشده به کشور هستند.

به گزارش فرینا، عادل دریس در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نقش بندر امام خمینی (ره) در واردات کالای اساسی به کشور اظهار کرد: واردات حدود 10 میلیون تن انواع کالای اساسی در شش ماهه نخست سال جاری از مبدا بندر امام‌ خمینی(ره) وارد کشور شده است.

دریس با بیان اینکه بندرامام خمینی (ره) سهم 70 درصدی در تامین کالاهای اساسی کشور دارد، افزود: ذرت، کنجاله‌ سویا، دانه روغنی و شکر به میزان 9 میلیون و 696 هزار تن از عمده‌ترین کالاهای اساسی واردشده به کشور هستند.

وی گفت: با واردات حدود 10 میلیون تن کالای اساسی، میزان واردات این نوع کالا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 21 درصد رشد داشته است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) با اشاره به هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی در تسریع خروج کالاهای اساسی عنوان کرد: با اتخاذ تمهیدات مدیریتی متعدد به منظور افزایش جذب ناوگان جاده‌ای و بهره‌گیری از طریق ناوگان ریلی، 9 میلیون و 588 هزار تن کالاهای اساسی از این مجتمع بزرگ بندری به اقصی نقاط کشور ارسال شده است.

دریس با بیان اینکه این میزان جابه‌جایی کالا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 17 درصد رشد داشته است، افزود: بیش از 8 میلیون و 654 هزار تن از این میزان از طریق ناوگان جاده‌ای و بیش از 933 هزار تن با استفاده از ناوگان ریلی ارسال شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر 3 میلیون و 500 هزار تن کالا در انبارها و اماکن این مجتمع بزرگ بندری نگهداری می‌شود که پس از انجام تشریفات گمرکی به نقاط مختلف کشور ارسال خواهد شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :