در نشست هم اندیشی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و دهیاران روستاها عنوان شد؛

آغاز طرح مسکن جوانان قشم با هدف ایجاد توسعه متوازن و عدالت محور

نشست هم اندیشی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با دهیاران روستاهای جزیره قشم با حضور حجت الاسلام حاجبی، امام جمعه شهرستان قشم و شیخ خطیبی، امام جمعه اهل سنت شهر قشم و جمعی از معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم در مرکز بین المللی رشد برگزار شد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، علی درویش پور در این نشست پیرامون فراخوان ثبت نام طرح مسکن جوانان در قشم، اظهار کرد: یکی از مباحث جدی و چالشی در سبد خانوار، مربوط به بخش مسکن است که سهم قابل توجهی از هزینه ها به آن تعلق دارد.
درویش پور ادامه داد: از سال ها پیش نیز یکی از مطالباتی که به درستی در قشم وجود دارد، مطالبه مسکن جوانان است که خوشبختانه برای آن برنامه ریزی خوبی صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: با وجود واگذاری هایی که در جزیره شده هنوز بسیاری مشکل مسکن دارند و با آسیب شناسی و بررسی هایی که صورت گرفته امیدوار هستیم که یک کار موفق در این زمینه اجرایی شود.
درویش‌پور هدف از اجرای این طرح را توسعه متوازن و عدالت محور در قشم عنوان کرد و گفت: در اجرای این طرح چند هدف دنبال می‌شود که از جمله آن می‌توان به پایین‌تر بودن قیمت تمام شده، حذف بورس خرید و فروش زمین، رعایت اصول استحکام و کیفیت بنا و تبدیل شدن طرح به الگویی موفق برای بازسازی روستا اشاره کرد.
به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم این طرح سرآغازی برای تغییر جدی در جامعه است و با اجرای آن می توانیم در طولانی مدت شاهد تغییر و تحولی بزرگ در حوزه شهرسازی و روستا در جزیره قشم باشیم.
درویش پور ادامه داد: این طرح برای تامین مسکن جوانان شهری و روستایی در جزیره قشم در هفت مرحله فراخوان، ثبت‌نام، بررسی مدارک، جانمایی طرح، تعیین مجری و ساخت مسکن طراحی شده است.
وی تصریح کرد: فراخوان ثبت نام و اطلاع رسانی این طرح از امروز تا دوم آبان ماه انجام می‌شود و لازم است دهیاران و اعضای شورای شهر و روستا، رسانه‌های رسمی و غیر رسمی و شبکه‌های مجازی این خبر را بین مردم و متقاضیان منتشر کنند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: از دهم تا پانزدهم آبان ماه مدارک افراد ثبت‌نام شده بررسی و پالایش شده و فهرست واجدان شرایط در هر روستا مشخص می‌شود و از پانزدهم تا 30 آبان ماه و در مرحله سوم این طرح در معاونت زیربنایی و معاونت شهرسازی سازمان منطقه آزاد قشم، نقاط قابل توسعه در هر روستا جانمایی می‌شود.
درویش پور ادامه داد: در مرحله چهارم، مطالعات و تهیه نقشه برای هر روستا تا 25 آذرماه پایان می‌یابد و همزمان صدور جواز نیز انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه در هر روستا یک مجری برای ساخت واحدهای مسکن جوانان شناسایی و معرفی می‌شود، تصریح کرد: این مرحله نیز تا 20 دی‌ماه به طول می‌انجامد.
درویش پور زمان آغاز ساخت واحدهای مسکونی را دهه مبارک فجر اعلام و تاکید کرد: تا پایان سال 1401 نیز همه واحدها به متقاضیان واجد شرایط تحویل می‌شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین درباره طرح روستای پاک گفت: اجرای طرح روستای پاک موجب توانمندسازی دهیاران و روستاهای جزیره در حوزه های مختلف اجتماعی، ورزشی، فرهنگی و... با جلب مشارکت عمومی و همراهی مردم شده است.
وی با اشاره به اهمیت موضوع مشارکت مردمی در اجرای طرح های مختلف، افزود: جذب مشارکت های مردمی و حضور فعال جوامع محلی می تواند عامل اصلی ایجاد اقتدار برای کشورهاست.
درویش پور خاطرنشان کرد: دو حوزه معاونت فنی و امور زیربنایی و معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در پایان طرح این طرح با مستندات در اختیار هیات داوران قرار داده می شود و پس از ارزیابی، روستاهای برتر و موفق معرفی می شوند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان گفت: با اجرای طرح روستای پاک و با مشارکت خوب دهیاری ها و شوراهای اسلامی، امروز بسیاری از روستاهای جزیره آماده پذیرش گردشگر شده اند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :