استقبال مرکز نشین ها از شب‌های فرهنگی قشم

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم از استقبال بی‌نظیر شهروندان تهرانی از رویداد شب‌های فرهنگی قشم در مجتمع فرهنگی معین مال تهران خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاري برنا، حامد بی‌آزار با اشاره به اتمام این برنامه عنوان داشت: رویداد شب‌های فرهنگی قشم از تاریخ 28 تا 30 مهرماه به‌منظور آشناسازی مردم کشور بافرهنگ، آداب، رسوم و جذابیت‌های گردشگری جزیره طراحی شد که با استقبال کم‌نظیر شهروندان تهرانی همراه بود.
بی آزار ادامه داد: بیش از دو هزار بازدیدکننده در این مدت با میراث ملموس و ناملموس قشم آشنا شدند.
به گفته وی، نمایشگاه عکسی از جاذبه‌های گردشگری جزیره، غرفه نقش حنا، نمایشگاهی از آثار هنرمندان و نویسندگان قشم، معرفی ظرفیت لنج سازی و شناورهای چوبی در جزیره به‌عنوان بزرگ‌ترین هنر دست‌ساز بشر و ارائه و فروش صنایع‌دستی و هنر بانوان این منطقه، بخش‌هایی از این رویداد فرهنگی بود.
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم همچنین به نمایش هنری تاریخ، سنن و زندگی کهن مردم جزیره توسط دو کودک قشمی اشاره کرد و افزود: معرفی ابزار و ادوات مورداستفاده مردمان در این سرزمین تاریخی به همراه برگزاری کارگاه‌های تولیدی و آموزشی در لحظه دست سازه‌هایی همچون جاروهای ساخته‌شده از برگ‌های نخل و بافت تورهای صیادی، بخش بسیار پربازدید این رویداد بود.
بی‌آزار به مراسم عودنوازی و معرفی این ساز سنتی جزیره اشاره کرد و گفت: طراحی و اختصاص دکوری از شیوه زندگی در قشم برای آشنایی مردم و تهیه عکس با این فرآیند، بخش پرطرفدار دیگری در رویداد شب‌های فرهنگی قشم به میزبانی مجتمع فرهنگی معین مال تهران بود.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم در پایان ضمن تشکر از حمایت سازمان برای برپایی این رویداد، ابراز امیدواری کرد که با برگزاری پرشمار چنین رویدادهایی در جای‌جای کشور، قابلیت‌های این سرزمین کهن بیش‌ازپیش به مردم ایران شناسانده شود و جزیره به قطب نخست گردشگری کشور بدل گردد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو