مشاور رییس جمهور در گفت و گوی خبری صدا و سیمای جزیره کیش مطرح کرد؛

هماهنگی بین دولت و مجلس برای تقویت مناطق آزاد بیشتر می شود

 مشاور رییس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: این دبیرخانه با همکاری تیم اقتصادی دولت در صدد است با ارایه راهکارها، چالش ها و مشکلات، هماهنگی بین قوه مجریه و مقننه را افزایش دهیم.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، سعید محمد سه شنبه شب در گفت و گوی خبری صدا و سیمای جزیره کیش اظهار داشت: قوانین اداره مناطق آزاد تجاری یکی از مترقی ترین قوانین دنیا است اما این مقوله در کشور به درستی اجرا نشده و حدود 70 درصد ظرفیت آن مغفول مانده است.

وی اضافه کرد: از طرفی قوانین خلق الساعه و تسری قوانین سرزمینی به مناطق آزاد باعث می شود که فعالان اقتصادی که به دلیل مزیت های مناطق آزاد تجاری آنها را برای سرمایه گذاری انتخاب کرده از تداوم روند سرمایه گذاری دلسرد شوند.

مشاور رییس جمهور گفت: یکی از سیاست های این دبیرخانه در زمان فعلی استفاده از تمام ظرفیت قانون و همچنین اجرای ماده 65 قانون اداره مناطق آزاد است از مجلس شورای اسلامی در خواست داریم که بازوی نظارتی خود در راستای اجرای این قانون را بکار بگیرد تا مناطق آزاد به جایگاه واقعی خود برسند.

سعید محمد افزود: در این راستا دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی برگزاری جلسات مختلف با کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی، فراکسیون مناطق آزاد، معاونت اقتصادی ریاست جمهوری و بانک مرکزی را برای هماهنگی بیشتر در راستای اصلاح قوانین و تقویت قدرت عمل مناطق آزاد تجاری را انجام داده است.

وی گفت: سعی می شود این هماهنگی در راستای ثبات قوانین، جلوگیری از قوانین خلق الساعه و تسری قوانین سرزمین اصلی به مناطق در راستای حمایت از سرمایه گذاران اناج می شود.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی، در خصوص مشکلات و چالش های منطقه آزاد کیش نیز اظهار داشت: الزام رعایت پیوست های فرهنگی و اجتماعی در توسعه جزیره، واردات خوردور از طریق خودورهای اموال تملیکی، پیگیری اجرای طرح مسکن ارزان برای کارکنان نهادهای دولتی، حاکمیتی و بخش خصوصی و فعالان اقتصادی در 35 هکتار و مسکن خانه اولی های بومیان در هشت هکتار از جمله سیاست های اعمال شده برای بازگشت کیش به جایگاه واقعی خود است.

«سعید محمد» برای حضور سه روزه در رویداد نمایشگاه و همایش آیفیکس 2021 به کیش سفر کرده است.

مشاور رییس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی، سفر خود به این جزیره را با حضور در مزار شهدای گمنام و تجدید بیعت با شهدا و امام شهیدان آغاز کرد.

گشایش رویداد آیفیکس 2021 کیش (نمایشگاه و همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز و پتروشیمی مناطق آژاد و ویژه اقتصادی کشور)، حضور در غرفه ها و نشست با سرمایه گذاران شرکت کننده در این رویداد از برنامه های سفر وی است.

وی همچنین در جریان سفر سه روزه خود به جزیره کیش با سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی، استاندار هرمزگان، ائمه جمعه و فرمانده سپاه ناحیه مقاومت کیش دیدار کرده و از طرح های نیمه تمام و واحدهای صنعتی و تولیدی این جزیره بازدید می کند.

مشاور رییس جمهور، ساعت 21 روز سه شنبه چهارم آبان از طریق برنامه تلویزیونی بازتاب شبکه کیش به صورت مستقیم با مردم این جزیره گفت و گو کرد.

وی پیش از این به مناطق آزاد تجاری اروند و انزلی سفر کرده بود و کیش سومین مقصد وی برای بازدید از مناطق آزاد تجاری جزیره است.

نمایشگاه و همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی های تجدید پذیر در مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی موسوم به رویداد آیفیکس 2021 کیش دوشنبه دوم تا چهارشنبه پنجم آبان سال جاری برگزار می شود.

جزیره کیش با 92 کیلومتر مربع مساحت و 42 هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو