در پنل تخصصی قشم در نمایشگاه IFEEX 2021 کیش انجام شد؛

ارائه نقطه نظرات تخصصی مدیران و مشاوران منطقه آزاد قشم در خصوص انرژی

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم، مشاور مدیرعامل این سازمان و سرپرست مدیریت نفت و انرژی سازمان منطقه آزاد قشم با شرکت درپنل تخصصی قشم با موضوع مروری بر ظرفیت های سازمان های منطقه ای و بین المللی در حوزه انرژی های تجدید پذیر و معرفی طرح های هاب نفت، گاز و پتروشیمی منطقه آزاد قشم در نمایشگاه و همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی های تجدیدپذیر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در کیش درخصوص ظرفیت مناطق آزاد برای تولید انرژی های تجدید پذیر، نقش این مناطق در ایجاد ارتباط و همگامی ایران با دنیا و ظرفیت ها و اقدامات انجام شده در حوزه نفت و انرژی منطقه آزاد قشم نظرات و دیدگاه های خود را مطرح کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین المل سازمان منطقه آزاد قشم به نقل از خبرگزاري خبرآنلاين، پروین فرشچی عضو هیات مدیره این سازمان طی سخنانی در این پنل با تشریح ابعاد مختلف انرژی های نو، تغییرات اقلیمی را از مهم ترین دلایل افزایش تقاضا برای استفاده از انرزی های تجدید پذیر خواند و گفت: این انرژی ها نه تنها باعث کاهش آلودگی هوا و افزایش امنیت انرژی می شود، بلکه به کاهش هزینه ها، افزایش اشتغال و بخصوص کاهش اثرات تغییرات اقلیمی می انجامد.
وی  با تشریح سرمایه گذاری های انجام شده در دنیا برای تولید انرژی های تجدید پذیر، موفقیت کشورهای پیشرو را در این عرصه، وجود تضمین برای خرید این نوع انرژی در این کشورها دانست و افزود: در اروپا انواع انرژی های تجدید پذیر به خانه ها برده شده است.
این عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم در بخش دیگری از سخنان خود بر نقش موثر سازمان های بین المللی مرتبط با تولید انرژی های تجدید پذیر در فعالیت کشورها برای تولید این نوع انرژی،  تاکید کرد و یادآور شد: حضور اندک ما در این سازمان ها که در بسیاری موارد دلایل سیاسی هم ندارد، باعث از بین رفتن فرصت های زیادی شده است.
فرشچی در این خصوص به انجمن کشورهای حوزه اقیانوس هند اشاره کرد و گفت: مناطق آزاد ما بخاطر نزدیکی آنها به اقیانوس هند، فرصت های طلایی دارند تا از ظرفیت این انجمن برای ورود به تولید انرژی های تجدید پذیر استفاده بهینه کنند.
وی در پایان سخنان خود با تاکید بر ضرورت ورود مناطق آزاد کشورمان واقع در آب های خلیج فارس و ساحل دریای عمان به عرصه انرژی روی دریا به عنوان انرژی تجدید پذیر، خواستار اهتمام مسئولان سیاسی کشور به دیپلماسی دریا محور شد.
براساس این گزارش، علی یدقار مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این پنل طی سخنان کوتاهی با تشریح روند تحولات عمیق در دنیا در 500سال گذشته، ایجاد تمدن غرب، تشکیل ایالات متحده آمریکا و آغاز رشد قدرت های نوظهور مانند چین و هند را سه رویداد بزرگ این تحولات خواند و با تاکید بر تغییر شکل قدرت در دنیای امروز، خواستار دور شدن از نگرش های نقطه ای شد.
وی سهیم شدن با دیگران در قدرت  را بهترین نوع قدرت دانست و با اشاره به پیمان شانگهای نقش مناطق آزاد کشور را در ایجاد ارتباط و همگامی ایران با دنیا بسیار موثر خواند و گفت: اگر به این مناطق توجه خاص شود و تکلیفش را حاکمیت روشن کند، این تاثیر صد چندان خواهد شد.
یدقار منطقه آزاد قشم را با توجه به ظرفیت های بی بدیلش بهترین نمونه و الگوی توسعه در کشور نامید و با برشمردن ظرفیت این جزیره در عرصه انرژی از جمله هاب پتروشیمی، پتروپالایش و ذخیره سازی نفت و فراورده های نفتی، تداوم تمام این فعالیت ها را منوط به ثبات مدیریتی دانست.
مهدی نصیری سرپرست مدیریت نفت و انرژی سازمان منطقه آزاد قشم هم در این پنل با تشریح ظرفیت ها و اقدامات انجام شده در حوزه نفت و انرژی منطقه آزاد قشم، برضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی تاکید و با اعلام اینکه در این منطقه، ایجاد و استقرار این نوع صنایع با رعایت  الزامات محیط زیستی آن طراحی شده است، توضیحاتی درباره آخرین اقدامات انجام شده درقشم  درخصوص هاب پتروشیمی و بانکرینگ ارائه کرد.

گفتنی است نمایشگاه و همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی های تجدید پذیر در مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی  از سوم تا پنجم آبان ماه جاری در کیش برگزار می شود.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو