سازمان منطقه آزاد انزلی برگزار می کند؛

یادبود یکصدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک خان جنگلی

مدیرعامل موسسه بازشناسی نهضت جنگل از برگزاری مراسم گرامیداشت یکصدمین سالگرد شهادت شهید میرزا کوچک خان جنگلی و یارانش به میزبانی سازمان منطقه آزاد انزلی خبر داد.

به گزارش فرینا، محمد حسن اصغرنیا با اعلام این خبر گفت: مراسم یادبود یکصدمین سالگرد شهید میرزا کوچک خان جنگلی و یارانش در ابعاد مختلف علمی،فرهنگی و هنری با مشارکت سازمان منطقه آزاد انزلی در تاریخ 9 آذر برگزار خواهد شد و موسسه بازشناسی میرزا کوچک خان جنگلی در نظر دارد در ایام شهادت این شهید مجاهد و روحانی در حوزه‌های مختلف و در سطح استان برنامه های یادبود و فرهنگی از جمله افتتاح کتابخانه در روستای آلمان رشت برگزار کند.

اصغرنیا در ادامه خاطرنشان کرد: در مراسم یادبود شهید میرزا کوچک خان جنگلی نمایشگاهی از اسناد تاریخی کتب منتشر شده و عکس های بازمانده به نمایش گذاشته خواهد شد تا مردم گیلان بیش از پیش با تفکر میرزا کوچک خان به عنوان یکی از بزرگترین مدافعان ایران و اسلام آشنا شوند.

وی ضمن تقدیر از زحمات سازمان منطقه آزاد انزلی به منظور همراهی و همکاری در جهت برگزاری یکصدمین یادبود شهید میرزا کوچک خان جنگلی از عموم مردم گیلان دعوت کرد تا عکس های یادبود، اسناد و یادداشت های تاریخی در حوزه نهضت جنگل را در اختیار این موسسه قرار داده تا با نام افراد ارائه دهنده در کتب چاپ شود.

گفتنی است؛ مراسم فوق در نهم آذرماه سال جاری در مرکز همایش ها و نمایشگاه های بین المللی منطقه آزاد انزلی با حضور مسئولین کشوری و استانی، و اهالی فرهنگ و پژوهشگران گیلان زمین برگزار می شود.

خبرنگار منطقه آزاد انزلی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو