برنامه ریزی منطقه آزاد قشم جهت استفاده از فرصت برگزاری جام جهانی 2022 در قطر

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و در راستای برنامه ریزی جهت استفاده حداکثری از فرصت برگزاری جام جهانی فوتبال 2022 در کشور قطر، تفاهم نامه همکاری میان دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و فدراسیون فوتبال به امضا رسید.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاري خبرآنلاين، مهدی زارعی با بیان این مطلب ادامه داد: برای استفاده از فرصت ارزشمند برگزاری جام جهانی فوتبال در منطقه و معرفی قشم به عنوان یک مقصد گردشگری شاخص در نزدیکی برگزاری این رویداد بزرگ ورزشی، برنامه ریزی های مختلفی در دستور کار می باشد.
زارعی ادامه داد: با عملیاتی شدن  برنامه های پیش بینی شده، جزایر قشم و کیش، ضمن فراهم کردن امکان اقامت برای گردشگران، امکان معرفی جاذبه های طبیعی و چشم اندازهای زیبای جزایر  و معرفی بهتر ظرفیت های گردشگری نیز فراهم خواهد شد‌.
به گفته وی؛ همچنین منطقه آزاد قشم این توانایی را دارد که تبدیل به نقطه ای مناسب جهت ارائه تسهیلات به علاقه مندان حضور در جام جهانی برای تردد آسان هوایی و دریایی به کشور قطر شود.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: هدف گذاری جهت برگزاری اردوهای تدارکاتی و آمادگی تیم ملی جهت حضور در مسابقات جام جهانی در جزیره قشم بواسطه اقلیم مشابه یکی دیگر از موضوعاتی بود که با نظر مثبت مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و رییس فدراسیون فوتبال کشور همراه شد.
زارعی تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعات مطرح شده امکان استفاده منطقه آزاد قشم از اعتبارات فیفا جهت راه اندازی یک مجموعه کامل ورزشی در جزیره با هماهنگی  فدراسیون فوتبال کشورمان است.
وی خاطرنشان کرد: قرار است تا طی یک ماه آینده مباحث و موضوعات کارشناسی مطرح شده در تفاهم نامه از جمله بررسی ظرفیت های اسکان و  اقامت و همچنین آمادگی زمین های ورزشی جهت برگزاری مسابقات تمرینی و دوستانه و ظرفیت ایرلاین ها و امکان تردد دریایی در مناطق آزاد قشم و کیش مورد بررسی قرار گیرد.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در پایان گفت: با استفاده از ظرفیت های موجود در این مناطق و با نظر مثبت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور، شرایط جهت استفاده بهینه از ظرفیت های گردشگری بویژه گردشگری ورزشی در جزیره  قشم فراهم می شود.
استفاده از ظرفیت های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی کشور در رویداد بزرگ جام جهانی فوتبال در سال 2022 در کشور قطر از اهداف تفاهم نامه ای است که با حضور آقای دکتر سعید محمد، مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی و آقای شهاب الدین عزیزی خادم، رییس فدراسیون فوتبال و با حضور دکتر علی درویش پور، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به امضاء رسید.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :