مشاور رییس جمهوری در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم مطرح کرد:

مناطق آزاد به حیاط خلوت مردم تبدیل خواهند شد

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: بسیاری از دولت مردان به چشم حیاط خلوت به مناطق آزاد نگاه می‌کنند و همین موضوع سبب ناتوانی در دستیابی به اهداف تاسیس این مناطق شده است اما از امروز مناطق آزاد کشور حیاط خلوت مردم خواهند بود.

به گزارش فرینا، سعید محمد در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، فعال کردن سرمایه گذاران را از جمله ماموریت های مدیرعامل جدید منطقه آزاد قشم اعلام کرد و گفت: این منطقه رشد نخواهد کرد مگر اینکه سرمایه گذاران قشم رشد کنند، ولی باید در همه حال مراقب باشیم که به نام توسعه و رشد اقتصادی، مردم این جزیره زیر چرخ توسعه از بین نروند.
وی، با تاکید بر ضرورت حفظ فرهنگ بومیان این جزیره افزود: ما باید کاری کنیم که گردشگران از این فرهنگ تاثیر بپذیرند نه اینکه فرهنگ آنها به فرهنگ بومیان غلبه کند.
مشاور رییس جمهور در ادامه با برشمردن تخصص، تجارب و سوابق اجرایی فتح الهی مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم، دیپلماسی اقتصادی را نقطه اوج توانمندی وی خواند.

حل مشکلات معیشتی ساکنان قشم اولویت ما است

سعید محمد بیان داشت: حل مشکلات معیشتی مردم در مناطق آزاد و همچنین ساکنان جزیره قشم از اولویت‌های ماست.
وی در ادامه ضمن تشکر و قدردانی از زحمات علی درویش پور مدیرعامل پیشین سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: ماموریت اصلی مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم، در کنار توسعه اقتصاد کشور و جذب سرمایه گذار، بهبود وضعیت فرهنگی، اجتماعی و معیشتی مردم و بومیان جزیره قشم است.
مشاور رییس جمهور گفت: همچنین عوارض ورود در اسکله پهل ـ لافت برای جزیره‌نشینان حذف می‌شود تا این افراد برای ورود به سرزمین خود هزینه‌ای پرداخت نکنند.
گفتنی است؛ در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، «مهدی دوستی» استاندار هرمزگان، ائمه جمعه شیعه و اهل سنت قشم و جمعی از مدیران و مسئولان دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور، استان هرمزگان، شهرستان قشم و اقشار مختلف جامعه محلی نیز حضور داشتند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :