سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم:

رویکرد فرهنگی و بین المللی ورزش برای سازمان منطقه آزاد قشم اولویت دارد

سرپرست سازمان منطقه ازاد قشم ورزش را با رویکرد فرهنگی و بین المللی یکی از از اولویت های مهم دولت مردمی دکتر رییسی و سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری فارس، افشار فتح الهی در آیین افتتاح مسابقات قهرمانی ووشو کشور و انتخابی تیم ملی در سالن ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم افزود: ترویج ورزش های همگانی و میزبانی شایسته مسابقات ملی و بین المللی با فراهم آوردن امکانات ورزشی مطابق با استاندارد های بین المللی در دستور کار سازمان منطقه آزاد قشم قرار دارد.
فتح الهی با اشاره به اینکه سازمان منطقه آزاد قشم با تمام امکانات از برگزاری رویدادهای ملی و بین المللی ورزشی در جزیره قشم حمایت می کند، تصریح کرد: گرچه امکانات فعلی ما از نظر زیرساخت ها و اماکن ورزشی منطبق با استانداردهای بین المللی نیست اما برنامه ریزی می کنیم که در دو بخش ایجاد کمپ ها و سالن های ورزشی در این راستا در جزیره قشم گام های بزرگی برداریم.
وی، از مسابقات جام جهانی فوتبال  2022 قطر به عنوان یک فرصت نام برد و گفت: با توجه به نزدیکی قطر به جزیره قشم ما با فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران تفاهم نامه ای امضاء کردیم تا در مدت برگزاری این مسابقات از گردشگرانی که از سراسر دنیا برای تماشای این مسابقات به قطر سفر می کنند در جزیره قشم هم میزبانی کنیم.
براساس این گزارش امام جمعه شهرستان قشم نیز در این آیین ورزش را در جامعه اسلامی دارای ابعاد قهرمانی، پهلوانی و تربیتی دانست و گفت: افتخارافرینی جوانان عزیزمان در میادین بین المللی ورزشی نیز هم مسئولان و هم  مردم ایران را خوشحال می کند.
حجت الااسلام غلامرضا حاجبی با اشاره به ظرفیت های بزرگ جزیره قشم برای تربیت قهرمانان ورزشی در سطوح ملی و بین المللی افزود: این جزیره جای پهلوانان بزرگی هم بود که پشت دشمنان اسلام را در آب های خلیج همیشه فارس به لرزه درآوردند.
این گزارش حاکیست که رییس فدراسیون ووشو کشور هم در این آیین شعارهای «ووشو برای زندگی»، «ووشو برای قهرمانی» و «ووشو برای سلامتی» را شعارهای محوری این فدراسیون اعلام  کرد و گفت: از این شعارها، شعار «ووشو برای سلامتی» با  گسترش ورزش های همگانی در جامعه نیازمند تحرک جسمانی عملیاتی شد و در قشم نیز این رشته ورزشی به میراث فرهنگی مردم این جزیره در خلیج فارس تبدیل شد.   
امیر صدیقی با اشاره به اینکه رشته ووشو در سراسر ایران گسترش یافته و شعار «ووشو برای همه» نیز محقق شده است از برگزاری مسابقات قهرمانی ووشو در جزیره قشم به عنوان تلاشی برای تحقق شعار ووشو برای قهرمانی نام برد.
گفتنی است؛ در آیین افتتاح این مسابقات که با شرکت افزون بر 600 ورزشکار از 32 استان و سه منطقه آزاد قشم، کیش و اروند از ششم تا 13 آذرماه جاری در قشم برگزار می شود از علیرضا بهرمن رییس هیات ووشو استان هرمزگان، مهدی نصیری رییس هیات ووشو منطقه آزاد قشم و جلیل حق گویان مدیر ورزش و جوانان سازمان منطقه آزاد قشم بخاطر تلاش های آنها برای برگزاری شایسته این مسابقات با اهداء لوح تقدیر شد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو