اشتياق اروپايي ها براي سرمايه گذاري در پارس جنوبي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/6293
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مدير عامل منطقه پارس جنوبي گفت:هم‌اکنون سرمايه‌گذاراني از کشورهاي مختلف اروپايي براي راه‌اندازي طرح‌هاي صنعتي در پارس جنوبي مذاکراتي را انجام داده‌اند.

به گزارش بنا(bena)، موسي سوري مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس جنوبي ضمن بيان اين مطلب تصريح کرد : منطقه پارس جنوبي از مهم‌ترين قطب‌هاي اقتصادي در کشور است و در زمينه نفت و گاز موقعيت بسيار زيادي براي سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي وجود دارد.

وي افزود: سرمايه‌گذاران خارجي هم‌اکنون تقاضاي بسياري براي سرمايه‌گذاري در اين منطقه ارائه کرده‌اند که پس از بررسي جوانب مختلف کار به فضل خدا اين سرمايه‌گذاري‌ها انجام مي‌شود.

مديرعامل منطقه ويژه گفت : فعاليت فازهاي مختلف پارس جنوبي در حال حاضر به ويژه پس از انعقاد قرارداد شش فاز بزرگ با حضور رئيس جمهور از رونق بسيار خوبي برخوردار شده و انتظار مي‌رود در سال جاري و سال آينده شاهد سرمايه‌گذاري‌هاي مختلف در منطقه باشيم.

سوري تصريح کرد: هم‌اکنون سرمايه‌گذاراني از کشورهاي مختلف اروپايي براي راه‌اندازي طرح‌هاي صنعتي در پارس جنوبي مذاکراتي را انجام داده‌اند.

وي از اجراي 14 طرح بزرگ صنعتي در منطقه خبر داد و گفت : مقدمات کار براي اجراي 14 طرح صنعتي در حوزه‌هاي مختلف پايين دستي در پارس جنوبي فراهم شده است و تاکنون بسياري از شرکت‌هاي معتبر خارجي آمادگي خود را براي اجراي اين طرح‌ها اعلام کرده‌اند.

مديرعامل پارس جنوبي ادامه داد: مجموعه دولت و شخص رئيس جمهور براي توسعه صنايع پايين دستي در منطقه عسلويه تاکيد بسيار زيادي دارند و ما نيز همه تلاش خود را براي توسعه صنايع پايين دستي در حوزه نفت و گاز و پتروشيمي در اين منطقه استراتژيک به کار مي‌بنديم و انتظار داريم که بتوانيم به موفقيت‌هاي خوبي برسيم.

سوري از افزايش 40 درصدي سرمايه‌گذاري در اين منطقه خبر داد و گفت: سرمايه‌گذاري داخلي و خارجي از ابتداي سال جاري تا پايان تير ماه در منطقه پارس جنوبي در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 40 درصد افزايش داشته است و انتظار مي‌رود که در نيمه دوم سال جاري اين سرمايه‌گذاري افزايش چشمگيري پيدا کند.

شناسه خبری: 6293

آخرین اخبار

شهادت، اجر ده‌ها سال تلاش خالصانه و غیرتمندانه آیت الله رئیسی بود
جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟