سرپرست سازمان منطقه آزاد كيش در هشتمين آيين گشايش نمايشگاه كيش اينوكس 2021؛

تسهیل فرایندها با هدف خلق ایده های نو در کیش

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش، تسهیل فرایندها را زمینه ساز خلق ایده های نو و سرمایه گذاری های نوین در این منطقه عنوان کرد.

به گزارش فرينا، محمدرضا لواسانی عصر دوشنبه هشتم آذر در آئین گشایش هشتمین نمایشگاه کیش اینوکس 2021، ضمن قدردانی از سعید محمد مشاور رئیس جمهور که با وجود تمام مشغله های کاری خود به جهت اهمیت نمایشگاه در این رویداد مهم حضور یافتند، گفت: با ایجاد ساز و کارهای مناسب برای افرادی که دارای مشروعیت و صلاحیت هستند می توانند در خلق ایده های نو در منطقه آزاد کیش نقش مهمی ایفا کنند.

لواسانی افزود: تسهیل فرایندها و شفاف سازی ضمن جلوگیری از اسراف و فساد سبب رونق اقتصادی جزیره می شود.

به گفته وی، تعداد زیادی از افرادی که تمایل به سرمایه گذاري در منطقه آزاد کیش هستند نمی توانند تا آخر مسیر اهداف خود را پیش بيني کنند و دچار مشکلاتی از جمله اقتصادی و ارزی می شوند از این رو باید نسبت به اصلاح فرایندها اقدام کنیم.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که اصلاح فرایندها یکی از اهداف اصلی سازمان منطقه آزاد کیش است، اظهار داشت: بايد شرایط را به گونه ای فراهم کنیم که فرایند سرمایه گذار تسهیل شود و سرمایه گذاران با یک بروکراسی ساده وقت و انرژی خود را برای ارتقاء کیفیت و افزایش سرعت فعالیت های خود به کار گیرند.

 لواسانی در خصوص این که برخی اوقات برای دریافت مجوزهای کسب و کارها و ایجاد یک بیزینس و یک تکنولوژی جدید در منطقه آزاد شرایط و روند سختی نسبت به سرزمین اصلی سپری می شود، افزود: ایجاد کسب و کار در سرزمین اصلی به مراتب راحت تر از منطقه آزاد است که با اهداف مناطق آزاد منافات دارد.

به گفته وي، یکی از علت های اصلی ایجاد مشکل در مسیر فعالیت سرمایه گذاران و کار آفرینان بروکراسی پر پیچ و خم در سازمان های منطقه آزاد است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به تاکید مشاور رئیس جمهور در رابطه با شش محور اصلی «شهر هوشمند، نسل سوم، مباحث فرهنگی و اجتماعی، شناسایی ظرفیت ها، جذب تکنولوژی ها و فناوری های نوین، شفاف سازی» تعیین شده به عنوان ماموریت اصلی سازمان، اظهار داشت: به زوری دعوت نامه ای برای کسانی که در نمایشگاه حضور دارند ارسال می کنیم و فرصت های سرمایه گذاری در این حوزه ها و حوزه هایی که مربوط به نمایشگاه است ارائه خواهیم کرد.

لواسانی با بیان این که معمولا نمایشگاه ها با هدف رفع یک سری مشکلات و فرصت ها برگزار می شود گفت: وقتی برخی از نمایشگاه ها با گذشت سال ها از اهداف خود دور می شوند و به یک کار نمایشی مبدل می شوند خاصیت عملکردی خود را از دست می دهند

وی خاطر نشان کرد: نمایشگاه ها فرصت های زيادي را ایجاد می کند و باید اهتمام ویژه به اهداف نمایشگاه شود و سازمان منطقه آزاد کیش در این دوره یک بار دیگر نقش خود را بازبینی می کند.

گفتنی است؛ نمایشگاه کیش اینوکس 2021 با بیش از 200 شرکت، موسسه و نهاد در بخش های دولتی و خصوصی فعال در بازار سرمایه حضور دارند و در بخش محتوایی 25 نشست تخصصی و همایش جانبی برگزار می شود که در حاشیه این نشست ها 150 نفر از اساتید، کارشناسان و مسوولان اقتصادی کشور به سخنرانی و برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های خصوصی خواهند پرداخت.

بازدیدکنندگان می توانند هر روز از ساعات 17 الی 22 برای بازدید از این نمایشگاه به نمایشگاه‌های دائمی جنب فرودگاه جزیره کیش مراجعه نمایند

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو