مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی:

تخلیه و بارگیری بیش از 20 میلیون تن انواع فرآورده‌ نفتی از بندرخلیج‌فارس

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی، میزان تخلیه و بارگیری انواع فرآورده‌ های نفتی از بندر خلیج فارس را تا نیمه آذر ماه 20 میلیون و 300 هزار تن اعلام کرد.

به گزارش فرینا، علی‌رضا محمدی کرجی‌ران در تشریح عملکرد تخلیه و بارگیری و صادرات فرآورده‌های نفتی از حوزه نظارتی بندرخلیج‌فارس طی مدت زمانی فروردین تا نیمه آذرماه گفت: در این مدت 20 میلیون و 300 هزار تن انواع فرآورده نفتی از طریق این بندر به کشورهای هدف صادر شده که در همسنجی با مدت مشابه آن در سال گذشته 3 درصد افزایش داشته است.
محمدی کرجی ران، مجموع صادرات انواع فرآورده نفتی از این بندررا طی مدت یاد شده 8 میلیون و 600 هزار تن اعلام کرد.
وی با اشاره به رشد 24 درصدی صادرات قیر در این دوره زمانی اظهار داشت: در این مدت یک میلیون و 100 هزار تن صادرات قیر به ثبت رسیده که عمده آن به سه کشور عمان، امارات متحده عربی و هندوستان ارسال شده است.
به گفته مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی، در مدت یاد شده 867 فروند شناور در اسکله‌های تحت نظارت نفتی خلیج فارس پهلودهی شده‌اند که از این میزان 324 فروند شناور ویژه حمل قیر، 54 فروند شناورحمل بنزین، 489 فروند شناورهای باقیمانده دیگر نیز فرآورده‌های نفتی را حمل نموده‌اند.
شایان ذکر است؛ «بندر نفتی خلیج‌فارس» منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی به دلیل موقعیت استراتژیک، قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی شمال جنوب و نزدیکی به صنایع و پالایشگاه‌های منطقه با 12 پست اسکله به عنوان بزرگترین بندر نفتی زیر مجموعه سازمان بنادر و دریانوردی به شمار می‌رود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :