همراه با دولت مردم؛

«محسن رضایی» و «سعید محمد» وارد چابهار، پایتخت دریایی کشور شدند

معاون اقتصادی رییس جمهور و مشاور رييس جمهور و دبیر شورايعالي مناطق آزاد تجاري - صنعتي و ويژه اقتصادي، به منظور بازدید و بررسی ظرفیت‌های اقتصادی حوزه سواحل مکُران از طریق فرودگاه کُنارک وارد چابهار پایتخت دریایی ایران شدند.

به گزارش  فرينا، «محسن رضایی» معاون اقتصادی رییس جمهور و «سعید محمد» مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی روز پنجشنبه با استقبال «حسین مدرس» خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان، «عبدالرحیم کُردی» مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، معاونان استاندار، فرمانداران و جمعی از مدیران، نخبگان و معتمدان وارد شهرستان چابهار شدند.

این سفر با هدف بررسی ظرفیت‌های سواحل مکُران بویژه چابهار و همچنین ارزیابی ظرفیت‌های شیلاتی بر پایه اقتصاد دریامحور در دستور کار قرار گرفته است.

بازدید از مجموعه‌های فولاد، پتروشیمی و تولیدی‌هایی که براساس مزیت سواحل مکُران در منطقه آزاد چابهار ایجاد شده ازجمله اهداف این سفر باشد.

در مجموع و براساس آخرین اطلاعات، بازدید از مجمتع فولاد مکُران، مجتمع پتروشیمی، چند واحد تولیدی و اقتصادی، اسکله بندر شهید بهشتی چابهار، حاشیه‌نشینی و بیمارستان چابهار، اسکله صیادی بریس و مجموعه پرورش میگوی گواتر شهرستان دشتیاری ازجمله برنامه‌های معاون اقتصادی و مشاور رییس جمهور در سفر به چابهار و شهرستان‌های حوزه سواحل مکُران است.

معاون اقتصادی رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد همچنین در نشست کارگروه اقتصادی منطقه آزاد چابهار شرکت خواهند کرد.

چابهار که عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران را هم یدک می‌کشد و به آب‌های آزاد بین‌المللی متصل است طی چند سال اخیر به دیاری ارزشمند برای ایران و سایر کشورهای منطقه تبدیل شده است چراکه با موقعیت جغرافیایی خود می‌تواند برخی کشورهای همسایه و محصور در خشکی را از طریق دریا به دیگر نقاط دنیا ارتباط دهد. «این ارتباط، از طریق شبکه لجستیکی به صورت زمینی و ترانزیت و خطوط ریلی، دریایی، هوایی و دریایی برقرار می‌شود».

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :