مشاور رییس جمهور در جمع سفرای ایران در کشور‌های همسایه مطرح کرد؛

توسعه تعاملات فرامرزی در گرو اجرای کامل قانون مناطق آزاد است

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در جمع استانداران و سفرای ایران در کشور‌های همسایه، خواستار ایجاد مدیریت یکپارچه مرزی در مناطق آزاد کشور شد.

به گزارش فرینا، سعید محمد در دومین روز از گردهمایی رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشور‌های همسایه که با حضور وزیرای امور خارجه و کشور، وزیر کشور، استانداران 17 استان مرزی، و رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس برگزار شد، به ظرفیت‌های موجود در مناطق آزاد کشور و مزایای مغفول مانده در این مناطق اشاره کرد.
وی بر ایجاد مدیریت یکپارچه مرزی در مناطق آزاد کشور تاکید کرد و گفت: بیش از 9 مجموعه در مدیریت مرزی در مناطق آزاد تداخل دارند و همین تداخلات باعث کاهش میزان صادرات از این مناطق شده است.
مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی، تنها راه بهبود وضعیت صادرات در مناطق آزاد را استفاده از ظرفیت ماده 65 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور برشمرد و افزود: عدم اجرای این قانون نه تنها در اجرای مدیریت یکپارچه مناطق آزاد خلل ایجاد کرده است، بلکه در حوزه صادرات نیز تاثیر منفی داشته است.
وی ابراز امیدواری کرد با همکاری و تعامل کشورهای همسایه مناطق آزاد و با بهره مندی از ظرفیت های هم شاهد رشد و توسعه اقتصادی در این مناطق باشیم.

گفتنی است؛ در این نشست، روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشور‌های همسایه و استانداران مرزی، پیشنهادات و نکات مد نظر خود را به تفصیل بیان کردند و در پایان روسای نمایندگی‌ها در قالب گروه‌های کاری، به صورت جزئی و مصداقی، مسائل خود را با استان‌های هم جوار کشور محل ماموریت مطرح نمودند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :