اولین مرکز آموزش جوار کارگاهی در ارس راه اندازی شد

مدیر اداره کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد ارس از راه اندازی اولین مرکز آموزش جوار کارگاهی در یکی از شرکت های بزرگ تولیدی پوشاک در این منطقه خبر داد.

به گزارش فرینا، میرحسین موسوی با اعلام این خبر گفت: در اجرای ماده 110 قانون کشور و به منظور ایجاد اشتغال مولد و تامین نیروی انسانی ماهر مورد نیاز کارکاه ها، این مدیریت با همکاری سازمان فنی و حرفه ای و تامین اجتماعی نسبت به ایجاد و راه اندازی اولین مرکز آموزش جوار کارگاهی در شرکت نگاران ترک دوخت ارس که یکی از شرکت های بزرگ تولیدی در حوزه پوشاک می باشد اقدام نموده است.

موسوی با اشاره به اینکه این مراکز آموزشی با هدف مشارکت واحدهای صنعتی و تولیدی در فعالیت های آموزشی و به منظور توانمندسازی نیروها برای اشتغال راه اندازی می شوند، افزود:در همین راستا برای  100 نفر از کارآموزان شرکت کننده پس از طی دوره فشرده و کوتاه مدت، در همان کارگاه شغل ایجاد خواهد شد.

وی اضافه کرد: بر اساس مذاکرات انجام گرفته با واحد تولیدی مذکور، کارآموزان با عقد قرارداد یکساله در همان شرکت به کارگیری می شوند.

مدیر اداره کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد ارس در پایان با تاکید بر اینکه تا پایان سال حداقل سه مورد از این کارگاه ها در منطقه آزاد ارس شروع به کار خواهند نمود گفت: امیدورایم این کارگاه‌ها بتوانند علاوه بر تامین نیروی کار متخصص مورد نیاز کارگاه‌های منطقه، تاثیر مثبتی بر افزایش اشتغال نیز داشته باشند.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :