سرپرست منطقه آزاد قشم در جلسه معارفه مدیرکل حراست این سازمان مطرح کرد؛

استفاده از راهبردهای اقتصاد مقاومتی جهت رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار در جزیره

با حضور افشار فتح الهی، سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم، سیدحسین حجتی، رییس سازمان حراست کل کشور، مهدی فتحیان نسب، مدیرکل دفتر مرکزی حراست دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور، مدیرکل و مدیر حراست اطلاعات استان هرمزگان و رییس اطلاعات شهرستان قشم و حضور جمعی از معاونان مدیران سازمان منطقه آزاد قشم آیین معارفه کوروش قاسمی، مدیرکل حراست سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد.

به گزارش فرینا، سرپرست منطقه آزاد قشم در این مراسم گفت: در سیستم ناسالم نمی توان به سمت توسعه پایدار و متوازن حرکت کرد.
افشار فتح الهی، جایگاه حراست را برای دستگاه های مدیریتی دارای اهمیت بالایی دانست و ادامه داد: حراست سازمان باید پررنگ تر از گذشته به ایفای نقش مدیریتی و نظارتی خود بپردازد.
فتح الهی، خاطرنشان کرد: مدیرکل جدید حراست سازمان منطقه آزاد قشم با توجه به تجربیات، هوشمندی و تخصصی که دارد باید ماموریت سالم سازی فرآیندها و رفع گلوگاه های فسادپذیر از درون سازمان را به سرعت و با دقت به انجام رساند.
وی تاکید کرد: ماموریت اصلی سازمان منطقه آزاد قشم، بهره مندی جامعه محلی و تبدیل شدن این نقطه به محلی برای تولید و صادرات و کسب ثروت جهت رسیدن به توسعه پایدار و متوازن بوده و برای دستیابی به این اهداف تلاش خواهیم کرد.
سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه بیان داشت، جزیره قشم با وجود ظرفیت های بی نظیر طبیعی و فرصت های اقتصادی فراوان در حوزه های نفت و انرژی، بازرگانی، گردشگری و... دانست که با وجود تلاش های صورت گرفته هنوز تا توسعه متوازن شایسته فاصله دارد.
فتح الهی ادامه داد: با برنامه ریزی دقیق و صحیح و استفاده از راهبردهای اقتصاد مقاومتی جهت استفاده از ظرفیت های فراوان اقتصادی موجود در این منطقه، قشم می تواند به نقطه ای توانمند جهت رونق تولید، ایجاد اشتغال پایدار و رشد اقتصاد و در نتیجه بهبود کیفیت زندگی جامعه محلی تبدیل شود.
وی، دو عامل برخی بی تدبیری ها و سوءمدیریت ها در دوران های گذشته و همچنین سیاست های اقتصادی کشورهای حوزه خلیج فارس را مهمترین عوامل عدم رشد اقتصادی و موانع اصلی توسعه پایدار و متوازن جزیره قشم دانست.
به گفته سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم؛ برخی اشتباهات مدیریتی و نگاه های سلیقه ای در سنوات گذشته موجب بی اعتمادی برخی ساکنان جزیره قشم و ایجاد مشکلات متعددی برای بازرگانان و فعالان اقتصادی این منطقه شده است که با هدف گذاری صورت گرفته به دنبال حل آن هستیم.
فتح الهی با بیان اینکه بازسازی اعتماد مردم نسبت به دولت یکی از برنامه های دولت سیزدهم است، خاطرنشان کرد: به پیروی از سیاست های دولت، موضوع برگرداندن اعتماد ساکنان بخش های مختلف جزیره به سازمان منطقه آزاد قشم یکی از اولویت هایی است که با همراهی و جلب مشارکت های مردمی به دنبال عملی شدن آن هستیم.
وی افزود: در جزیره قشم امیدواری های زیادی برای رفع مطالبات و مشکلات انباشت شده در سال های گذشته ایجاد شده که با وجود دشواری مسیر، برنامه ریزی های خوبی جهت اجرا در کوتاه، میان و بلندمدت صورت گرفته است.

*مناطق آزاد پیشران اقتصاد کشور در جنگ اقتصادی 

رییس سازمان حراست کل کشور نیز در این مراسم گفت: برای بهبود وضعیت نقش آفرینی و جایگاه مناطق آزاد کشور در دولت سیزدهم و دبیرخانه مناطق آزاد برنامه های خوب و ویژه ای تدوین شده که در سه سطح محلی، استانی و ملی اجرایی خواهد شد.
سیدحسین حجتی با اشاره به اهمیت نقش مناطق آزاد در جنگ اقتصادی، افزود: مناطق آزاد در جنگ اقتصادی دشمنان علیه کشورمان می توانند نقش موثری برای کمک به اقتصاد کشور داشته باشند.
حجتی ادامه داد: با رویکرد جهادی شناخته شده در دکتر سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور و سازمان های مناطق آزاد، این مناطق می توانند به عنوان پیشران اقتصاد کشور و در خط مقدم جنگ اقتصادی به ایفای نقش بپردازند.
وی با بیان اینکه قشم دارای ظرفیت های اقتصادی در حوزه های مختلف است، تصریح کرد: برای استفاده از فرصت های بی بدیل و بی نظیر قشم نیازمند هدف گذاری و برنامه ریزی دقیق و صحیح در عرصه های مختلف اقتصادی، گردشگری و فرهنگی هستیم.
به گفته رییس سازمان حراست کل کشور؛ با توجه به اعتمادسوزی صورت گرفته در دوره های گذشته، منطقه آزاد قشم باید با جدیت و با سرعت در حوزه اعتمادسازی و جبران برخی سوءتدبیرها اقدام کند.
حجتی تاکید کرد: سالم سازی و ایمن سازی ساختارها و فرآیندها می تواند بستر را برای مقابله با فساد فراهم کرده و زمینه ساز و تقویت کننده رشد و توسعه منطقه باشد.
وی افزود: امروز خط مقدم مقابله با دشمنان کشور، جنگ اقتصادی است و برای پیروزی در این میدان باید با در نظر گرفتن راهبردهای اقتصاد مقاومتی، فضای مناسب جهت تولید، اشتغال، ایجاد ثروت و رفاه را فراهم کنیم.
رییس سازمان حراست کل کشور در پایان خاطرنشان کرد: جزیره زیبای قشم دارای ظرفیت های بی نظیر در حوزه های مختلف نفت و انرژی، گردشگری و... است و با توجه به موقعیت جغرافیایی استراتژیک در تنگه هرمز و دسترسی آسان به آب های بین المللی و بازار کشورهای همسایه می تواند نقش مهمی در آینده اقتصاد کشور ایفا کند.
براساس این گزارش، مدیرکل اداره اطلاعات استان هرمزگان و مهدی فتحیان نسب، مدیرکل دفتر مرکزی حراست دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور نیز به بیان نکاتی پرداختند.
در پایان این مراسم از زحمات مهدی حسنی سرپرست اداره کل حراست سازمان منطقه آزاد قشم تقدیر شد و کوروش قاسمی به عنوان مدیرکل جدید حراست این سازمان معرفی گردید.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو