مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی‌شیراز خبر داد؛

ایجاد زمینه اشتغال 800 نفر در منطقه ویژه اقتصادی شیراز

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز، از صدور 14 پروانه بهره برداری طی یکسال گذشته در این منطقه خبر داد و گفت: در همین مدت 64 سرمایه گذار جذب شده و حدود 14 واحد به بهره برداری رسیده و امکان اشتغالزایی بیش از 800 نفر را فراهم شده است.

به گزارش فرینا، نادر طیبی اعلام کرد:در یک سال گذشته 46 جواز تاسیس توسط اداره صنایع منطقه ویژه اقتصادی شیراز صادر شده است و در حال حاضر و برای تسریع در امور سرمایه گذاران و صنعتگران جواز تأسیس برای متقاضیان یک روزه صادر می‌شود.
طیبی گفت: کمیته ای با عنوان واگذاری برای اختصاص زمین شهرک صنعتی خصوصی منطقه ویژه اقتصادی به سرمایه گذاران و صنعتگران تشکیل شده که قطعا فراهم کردن زیرساخت ها برای صنعتگران و سرمایه گذاران باعث رونق و توسعه اقتصادی و اشتغال استان خواهد شد.
وی، وعده افتتاح چند واحد تولیدی در آینده ای نه چندان دور در منطقه ویژه اقتصادی شیراز داد و افزود: راه اندازی و احداث این واحدهای تولید نقش بسزایی در رونق اشتغال و اقتصاد استان و کشور ایفا خواهد کرد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز در ادامه با تاکید بر اخذ جواز تاسیس واحدهای تولیدی قبل از واگذاری زمین گفت: صدور جواز تاسیس برای واحدها از موضوعاتی است که باید در اسرع وقت وارد مرحله عملیاتی شود.
طیبی گفت: واحدها و کارخانه های تولیدی که از گذشته تاکنون حق و حقوق کارگران و پرسنل را سر موعد پرداخت کردند پیشرفت و رونق قابل توجهی داشتند و این واحدها به دلیل توجه به حق و حقوق کارگران و نیروی کار توانستند تمام سختی ها و موانع را پشت سر بگذرانند زیرا توجه به نیروی کار سبب افزایش بهره وری می شود.
وی ادامه داد: 80 درصد زیر ساخت های فاز سه منطقه ویژه اقتصادی شیراز تکمیل شده و در حال حاضر اجرای شبکه گاز، آسفالت معابر و تکمیل زیر ساخت های این بخش در حال انجام است و عمده اقدامات زیر ساختی تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز در ادامه به وضعیت پیشرفت فیزیکی شهرک صنعتی خصوصی منطقه ویژه اقتصادی شیراز هم اشاره کرد و افزود: پیش بینی می شود در 6 ماه نخست سال آینده بخش قابل توجهی از زیر ساخت های شهرک آماده شود و طبق برنامه ریزی های انجام شده تا دو سال آینده این میزان به حدود 70 الی 80 درصد خواهد رسید.

منطقه ویژه اقتصادی شیراز در 15 کیلومتری جنوب شـرق شـهر شـیراز است که اواخر سال  1375 تاسیس شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو